Dwa stulecia temu T-shirt traktowany był jako bielizna i skrzętnie zakrywany. Noszone bez okrycia białe koszulki pojawiły się po raz pierwszy „publicznie” pod koniec XIX wieku w ekwipunku amerykańskich marynarzy. Dziś to ikona popkultury, podstawa mody ulicznej i przemysłu odzieżowego. Najpopularniejszy element ubioru to również narzędzie wyrażania poglądów politycznych oraz miejsce prezentacji możliwości artystów.
materiały prasowe
Za sprawą filmów z gwiazdami kina modny mężczyzna mógł nosić granatowe dżinsy i biały T-shirt, a nie tylko elegancki garnitur.
Courtesy Ronald Feldman Fine Arts, New York / www.feldmangallery.com/Materiały prywatne
„ARTIST T-SHIRTS”– kolekcja koszulek 20 artystów, którzy zaprojektowali wzory na t-shirty na życzenie Laurie Mallet, pokazywana była m. in. w Ronald Feldman Fine Arts w Nowym Jorku 23.06 – 15.08.1984 roku.
threadless.com/materiały prasowe
„Missing” – ironicznie nawiązując do pisanych odręcznie ogłoszeń o poszukiwaniu zaginionych przedmiotów dwudziestoletni grafik Julian Glander stworzył wzór dla amerykańskiego prekursora w branży portali do tworzenia koszulek – Threadless.com
threadless.com/materiały prasowe
„Birds of a Feather” - zaprojektowany przez grafika o pseudonimie arzie13 (Ross Zietz) należy do najczęściej wznawianych na zamówienie internautów projektów. Artysta współpracuje z portalem od 2003 roku, zrealizowano 814 jego projektów.
threadless.com/materiały prasowe
„Mister Mittens Big Adventure” projektu Joe Van Wateringa – 24 latka współpracującego z threadless.com od 2004, którego 1 425 wzorów wykorzystano do produkcji koszulek, ubrań i akcesoriów.
threadless.com/materiały prasowe
„Communist Party” zaprojektowane przez Toma Burnsa, współpracującego od 2005 roku z portalem threadless.com. „Komunistyczny wzór” dostępny jest m.in. jako T-shirt (za 20 $), bluza na suwak, pudełko na iPhone.
materiały prasowe
Koszulka Johna Lennona. Na aukcji sprzedano ją za ponad 16 tys. dolarów. Na szczęście kopię można kupić już za 20.
t-way.pl/materiały prasowe
„Fancy A F***?” – wzór autorstwa Grzegorza Frąckowskiego – łączący estetyczny projekt z dość kontrowersyjnym hasłem, był pierwszym, który zdecydowali się wyprodukować twórcy T-waya. T-shirt z bawełny ekologicznej można było kupić przez tydzień za 53 zł.
t-way.pl/materiały prasowe
Polski malarz Jan Matejko wciąż inspiruje. Młody grafik Paweł Perłowski stworzył wzór – współczesny portret artysty (koszulka kosztowała 53 zł, nadruk wykonano techniką sitodruku na koszulce z bawełny organicznej).
graniph.com/materiały prasowe
Kombinacja liter i gwiazdek - bardzo prosty wzór może świetnie wyrażać poglądy noszącej koszulkę osoby.
graniph.com/materiały prasowe
„Swifty 001” – amerykański grafik Swifty sięgając do korzeni pop-kultury – słynnej puszki Campbella, zawłaszczonej przez Andy Warhola - wykreował jej współczesną, street-artową wersję.
threadless.com/materiały prasowe
Na portalach zwykle tylko najciekawsze, najczęściej komentowane lub najwyżej oceniane przez internautów wzory trafiają do sklepu.
loviu.com/materiały prasowe
„Uprising” zaprojektowane przez polską graficzkę o pseudonimie ammarelle07. Wzór jednoznacznie inspirowany rewolucjami i powstaniami z polskiej historii.
loviu.com/materiały prasowe
„We build this city on Rock nad Roll” - najlepiej sprzedający się T-shirt na słowackim portalu loviu.com zaprojektowany przez D4N13L – grafika z Cochabamba (Boliwia). Wzór sprytnie wykorzystuje skojarzenia związane z przebojem wylansowanym w latach 80.