Rosnąca liczba pasażerów i tłumy kibiców, którzy przyjadą do Polski na Euro zmusiły operatorów polskich lotnisk międzynarodowych do rozbudowy ich infrastruktury. Trzy porty - Modlin, Lublin i Gdynia - budowane są właściwie od podstaw. Powstają nowe terminale projektowane przez najlepszych architektów, pasy startowe, drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów. Niektóre inwestycje już zostały ukończone, reszta ma być gotowa w najbliższych miesiącach.
Bartłomiej Kudowicz/Forum
300 mln zł - to koszt budowy mogącego obsłużyć do 3 mln pasażerów budynku.
Sławomir Pawłowski/Agencja Gazeta
Wrocławski terminal jest dziełem dwójki architektów: Zbigniewa Pszczulnego i Mariusza Rutza, tych samych, którzy zaprojektowali Stadion Narodowy w Warszawie.
Tomasz Stańczak/Agencja Gazeta
Kolejna rozbudowa łódzkiego lotniska na finiszu. Nowy, trzeci terminal, wybudowany kosztem 190 mln zł. zostanie udostępniony pasażerom w kwietniu.
Damian Burzykowski/Newspix.pl
Jeszcze przed mistrzostwami Europy pierwsze samoloty mają wylądować na lotnisku w podwarszawskim Modlinie. Port będzie obsługiwał tanie linie lotnicze i czartery. Koszt inwestycji - ponad 300 mln zł.
Paweł Brzeziński/PAP
Terminal w Modlinie, który będzie mógł obsłużyć nawet 2 mln pasażerów rocznie, zaprojektował zmarły tragicznie w katastrofie lotniczej słynny architekt Stefan Kuryłowicz.
Paweł Jaskółka/Reporter
Rozbudowa lotniska w Poznaniu potrwa do połowy 2013 roku. Wcześniej, przed pierwszym meczem Euro otwarty zostanie nowy terminal. Całość kosztować ma niecałe 100 mln zł.
Michał Kość/Agencja Wschód/Reporter
Gotowy terminal na lotnisku w podrzeszowskiej Jasionce. Wybudowany za 100 mln zł., zacznie obsługiwać pasażerów w kwietniu.