Okładka książkę uzupełnia, a przynajmniej taka powinna być jej rola. Pełni też inne funkcje – m.in. popularyzuje literaturę w sposób nieznany w czasach sprzed rozkwitu mediów społecznościowych. Oto co przykuło nasz wzrok w mijającym roku. Wybrały Justyna Sobolewska i Aleksandra Żelazińska.
Olga Drenda, Wyroby. Pomysłowość wokół nas, Wydawnictwo Karakter, na okładce wykorzystano fragment obrazu Marka Rachwalika „Muzycy trzecioligowej kapelki piłującej cyber-industrial metal”
Henryk Bereza, Alfabetyczność, Państwowy Instytut Wydawniczy, projekt okładki: Emilia Pyza
Dorota Masłowska, Inni ludzie, Wydawnictwo Literackie, projekt okładki: Maciej Chorąży.
Magdalena Grzebałkowska, Komeda. Osobiste życie jazzu, Wydawnictwo Znak, projekt okładki: Krzysztof Rychter, fotografia: Marek Karewicz / East News. Książkę chętnie „przymierzali” czytelnicy na Instagramie czy Facebooku.
Olga Hund, Psy ras drobnych, Korporacja ha!art, projekt okładki: Justyna Plec.
Natalia Fiedorczuk, Ulga, Wydawnictwo Wielka Litera, projekt okładki: Izabela Kaczmarek-Szurek, zdjęcie na okładce: Ola Olejnik.
Rebecca Solnit, Zew włóczęgi, przeł. Wydawnictwo Karakter, ilustracja na obwolucie: Marta Ludwiszewska, okładka dostępna w czterech wariantach kolorystycznych.
Margaret Atwood, Czarci pomiot, przeł. Łukasz Witczak, Wydawnictwo Dolnośląskie, projekt okładki: Alicja Biała.
Marie Darrieussecq, Świństwo, przeł. Barbara Walicka, Wydawnictwo Karakter, projekt graficzny: Przemek Dębowski, na obwolucie: Johnson Tsang, „Shaping Love”.
Herman Melville, Moby Dick, przeł. Bronisław Zieliński, Państwowy Instytut Wydawniczy, projekt okładki: Fajne Chłopaki.
Michel Leiris, Mowa słowa. Szkice o literaturze, przeł. Tomasz Swoboda, Państwowy Instytut Wydawniczy, projekt okładki: Fajne Chłopaki.
Piotr Grobliński, Karma dla psów, Dom Literatury w Łodzi, projekt okładki: Fajne Chłopaki.
Franz Kafka, Zamek, przeł. Krzysztof Radziwiłł, Kazimierz Truchanowski, Wydawnictwo Lokator, projekt okładki: Pio Kaliński.
John Maxwell Coetzee, Hańba, przeł. Michał Kłobukowski, Wydawnictwo Znak, projekt okładki: Wojtek Kwiecień-Janikowski.
Georgi Gospodinov, Fizyka smutku, przeł. Magdalena Pytlak, Wydawnictwo Literackie, projekt okładki: Robert Kleemaan.
Yanick Lahens, Błogie odwroty, przeł. Jacek Giszczak, Wydawnictwo Karakter, projekt graficzny: Przemek Dębowski.
Inger Christensen, alfabet, przeł. Bogusława Sochańska, Wydawnictwo Lokator, projekt okładki: Pio Kaliński.
Katarzyna Wiśniewska, Tłuczki, Wydawnictwo Nisza, projekt okładki: Ryszard Kajzer.
Simon Reynolds, Retromania. Jak popkultura żywi się własną przeszłością, przeł. Filip Łobodziński, Wydawnictwo Kosmos Kosmos, projekt okładki: Radosław Ślusarczyk (na podstawie pomysłu Filipa Łobodzińskiego).