Ja My Oni

Bezcenna samoocena

Zderzenie z rzeczywistością może być bolesne, bo osiągnięcia szkolne szacuje się na bezdyskusyjnej skali, a rówieśnicy albo lubią, albo nie, co da się wyraźnie odczuć. Zderzenie z rzeczywistością może być bolesne, bo osiągnięcia szkolne szacuje się na bezdyskusyjnej skali, a rówieśnicy albo lubią, albo nie, co da się wyraźnie odczuć. Luis Mariano Gonzalez/Getty Images/Flickr RF / FPM
Kiedy i po co budować w dziecku poczucie własnej wartości.

Carl Rogers, wybitny terapeuta humanistyczny, po setkach godzin spędzonych na sesjach z rozmaitymi klientami doszedł do wniosku, że każdy z nas, niezależnie od wieku, ma dwie podstawowe potrzeby psychiczne: uznania ze strony innych i szacunku do samego siebie. Stopień ich zaspokojenia określa nasz koloryt emocjonalny, sposób myślenia, podejmowane decyzje, działania i ich efektywność. Te dwie wrodzone potrzeby kształtują się bardzo wcześnie, na bazie komunikatów, jakie otrzymujemy od pierwszych chwil swojego życia i później, również w szkole.

Ja My Oni „Jak radzić sobie ze szkołą” (100074) z dnia 07.10.2013; Jak pomóc dziecku w edukacji; s. 18