Niezbędnik

Wirtualne dyplomy

Era internetowych uczelni

Mirosław Gryń / Polityka
Internet zmienił diametralnie podejście do tworzenia, gromadzenia i przechowywania osiągnięć nauki, ale jej kolebkę – uniwersytety – pozostawia na razie stosunkowo nietknięte. W końcu odnalazł jednak lukę w pancerzu i zaczyna kwestionować uczelniane struktury.

26 stycznia 2013 r. profesor uniwersytetu Georgia Tech w Atlancie Tom Morley rozpoczął swoje cykliczne wykłady z Combinatorial Games. Zajęcia takie prowadził od dawna i nie byłyby niczym specjalnym, gdyby nie Coursera. Zazwyczaj gromadził głównie studentów 3 roku, mających podstawy matematyki teoretycznej. Tym razem słuchało go prawie 20 tys. osób na całym świecie. Co prawda do końca kursu wytrwało nie więcej niż 15 proc., ale to i tak dużo, jak na teoretyczny przedmiot, i o wiele więcej niż jakakolwiek grupa, którą dotąd uczył.