Kultura na weekend

Kultura na weekend. Odc. 66

Kreatywnie w Krakowie. Inni niech biorą przykład!

Kiedy wielu innych liczyło pandemiczne straty, Kraków przygotowywał nową kulturalną opowieść o mieście – takim, w którym nie można się nudzić.

Play Kraków, o której pisywaliśmy parokrotnie, była pierwszą w Polsce miejską platformą VOD. Odniosła sukces i stała się wzorem dla innych. Poszerzyła też publiczność wydarzeń kulturalnych – nawet tych bardziej niszowych. Festiwal Conrada oglądało trzykrotnie więcej osób niż zwykle. Sacrum Profanum pokazało zupełnie nowe formy koncertowe. Przebojem i rekordzistą stał się Kongres OEES w wersji online. Nowa marka Kraków Culture ma zorganizować całą przestrzeń licznych wydarzeń w mieście i okolicach, ułatwić ich znalezienie, połączyć kulturę i turystykę, ma też pokazywać Kraków jako miasto kreatywne i otwarte. Już teraz namacalnym efektem tych działań jest choćby dwujęzyczny kwartalnik „Kraków Culture” (dostępny także poza Krakowem: szczegóły na www.krakowculture.pl).

O odmrażaniu kultury w mieście i budowaniu w nim nowej marki opowiadają Robert Piaskowski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury, oraz Grzegorz Słącz, redaktor naczelny nowego magazynu. Pytania zadaje Bartek Chaciński.

Okładka pisma „Kraków Culture”mat. pr.Okładka pisma „Kraków Culture”
Pismo „Kraków Culture”mat. pr.Pismo „Kraków Culture”
Jeden z koncertów z cyklu „Muzyka dla Ziemi”Joanna Gałuszka / Play Kraków/mat. pr.Jeden z koncertów z cyklu „Muzyka dla Ziemi”

Więcej na ten temat
Reklama
Reklama