Kultura na weekend

Kultura na weekend. Odc. 137

Koncertowy rok 2022 był rekordowy. A jaki będzie nowy?

Rynek imprez na żywo nie tylko się odmroził po pandemii, ale zanotował wyniki lepsze niż przed nią. Tylko czy da sobie radę z inflacją?

Z najnowszego raportu portalu eBilet wynika, że mamy za sobą wyjątkowe 12 miesięcy. Z prognoz na przyszłość – że cały polski rynek koncertowy urośnie w nowym roku nawet o 25 proc., choć ci więksi i z mocniejszą pozycją mogą już rosnąć kosztem tych mniejszych i słabiej znanych. Rozmawiamy w „Kulturze na weekend” o tym, jak promotorzy koncertowi i firmy biletowe przeżyli pandemię i czy poradzą sobie z inflacją. Jakie są tendencje w sprzedaży biletów? O ile wzrosła ich średnia cena w ciągu pandemii? Dlaczego coraz ważniejsze jest zjawisko kupowania biletów dla całej grupy znajomych lub rodziny – i jaki ma to wpływ na ofertę koncertową. Jak radzą sobie letnie imprezy i polscy artyści w konkurencji z zagranicznymi gwiazdami. I jakie są szanse prezentującego młodych krajowych wykonawców festiwalu Next Fest w Poznaniu, który rusza w tym roku? Opowiadają o tym Agnieszka Kopiewska, dyrektorka marketingu Good Taste Production (organizatora m.in. Jarocin Festivalu, Letnich Brzmień i Salt Wave), oraz Bartosz Troński, wiceprezes portalu eBilet. Rozmawia z nimi Bartek Chaciński.

Letnie Brzmienia/FacebookLetnie Brzmienia. Wrzesień 2022 r.

Więcej na ten temat
Reklama
Reklama