Samolot – maszyna stworzona dla armii

„Bombowiec zawsze się przedrze”
Wielka rewolucja konstrukcyjna w lotnictwie w latach 30. ubiegłego wieku nie była przypadkiem.
Samolot pasażerski Douglas DC-2 z 1933 r. W 1934 r., pilotowany przez Eddiego Rickenbackera z Los Angeles do Newark, ustanowił rekord przelotu na tej trasie – nieco ponad 12 godz.
Getty Images

Samolot pasażerski Douglas DC-2 z 1933 r. W 1934 r., pilotowany przez Eddiego Rickenbackera z Los Angeles do Newark, ustanowił rekord przelotu na tej trasie – nieco ponad 12 godz.

Rozpoznawcze szmatopłaty. Samolot niemalże od początku budził zainteresowanie wojskowych – z pewnymi oporami, ale dostrzegli w nim użyteczne narzędzie rozpoznania i obserwacji przeciwnika. Pierwsze zastosowanie na polu walki w wojnie włosko-tureckiej w Libii (1911–12), mimo zniechęcających wyników prób bombardowania z powietrza, użyteczność tę potwierdziły. Do Wielkiej Wojny mocarstwa przystąpiły z niewielkimi siłami powietrznymi: Niemcy i Rosja po ok. 240 samolotów, Francja i Wielka Brytania po ok.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj