Superbohaterska saga z humorem i nerdowskim zacięciem zgrabnie rozwija wątki zaczerpnięte z komiksu.
Charles Sobhraj zasłynął jako oszust i seryjny morderca, który w latach 70. zabijał przede wszystkim amerykańskich i europejskich turystów podróżujących po Azji.
Dwie i pół godziny ucieczki od pandemicznej rzeczywistości.
, zaś wątek romantyczny – dopisany na siłę, bo trzeba było ponownie wprowadzić na scenę Chrisa Pine’a, choć grany przez niego bohater zginął w finale poprzedniego filmu. Dwie i pół godziny ucieczki od pandemicznej rzeczywistości. Wonder Woman 1984, reż. Patty Jenkins, prod. USA, 151 min, HBO GO, premiera 1 kwietnia
Amerykański sen, przynajmniej dla bohaterów serialu, okazuje się ułudą zbudowaną na zdradzie, krwi i banalnych błędach popełnianych przez przeciwników.
współczesne realia: narastający konflikt jest tu oczywistą metaforą etnicznych i społecznych napięć polaryzujących dzisiejsze Stany. Amerykański sen, przynajmniej dla bohaterów serialu, okazuje się ułudą zbudowaną na zdradzie, krwi i banalnych błędach popełnianych przez przeciwników. Fargo, sezon 4, 11 odc., HBO GO, premiera 1 kwietnia
Spora część tytułów walczących o Nagrody Akademii jest dostępna w serwisach streamingowych, podpowiadamy, gdzie szukać. A samo rozdanie Oscarów już 25 kwietnia.
) – Cineman.pl (od 1 kwietnia)Colectiv (dwie nominacje) – HBO GoCząstki kobiety (nominacja dla Vanessy Kirby za główną rolę) – NetflixCzego nauczyła mnie ośmiornica (nominacja dla najlepszego dokumentu) – NetflixElegia dla bidoków (dwie nominacje) – NetflixEmma (2
Tom Holland w tytułowej roli jest znakomity i skutecznie ucieka od ekranowego wizerunku Spider-Mana.
Autor, estetykę grozy splata z kryminałem.
Radzili sobie z największymi złoczyńcami, ale nie poradzili sobie z pandemią. Superbohaterowie przenoszą się do serwisów streamingowych, na mały ekran.
1 kwietnia. Disney wciąż jednak broni swoich superbohaterskich filmów. W kolejce czekają tytuły już kilka razy przesuwane: „Czarna Wdowa” (planowana premiera już 7 maja, ale niewykluczone, że znów zostanie zmieniona), „Shang-Chi and the Legend of Ten Rings” (9 lipca) oraz
Opowieść nie tyle o porozumieniu, ile o jego wiecznej niemożliwości.
Wśród oscarowych faworytów znalazły się m.in. „Mank”, „Nomadland”, „Minari” oraz „Proces siódemki z Chicago”. Szansę na statuetkę ma także Dariusz Wolski, autor zdjęć do westernu „Nowiny ze świata”.
Wątpliwy sukces „365 dni” – sześć nominacji do Złotych Malin przyznawanych najgorszym filmom – można porównać do działania prawicowej MaBeNy. Ważne, że mówią, nieważne jak.
Notorious B.I.G. był utalentowanym artystą i jedną z najważniejszych postaci w historii rapu.
Opowieść o emocjach, intymności i potrzebie wolności.
Udało się zachować klimat oryginału.
Ten film trzeba zobaczyć, a przede wszystkim usłyszeć, w kinie.
Z tegorocznego rozdania nagród Stowarzyszenia Korespondentów Zagranicznych w Hollywood można wywnioskować, że „Nomadland” pozostaje najpoważniejszym kandydatem również do Oscara za najlepszy film roku.
Seans „Palm Springs” może dostarczyć sporo radości, wywołując zarazem poczucie déjà vu.
Intrygujący punkt wyjścia tonie w absurdalnych scenariuszowych rozwiązaniach.
Niezależne, wymykające się łatwym klasyfikacjom kino.
Podpowiadamy, które spośród nowości warto obejrzeć – seanse przedpremierowe odbywać się będą w niemal całej Polsce. Można też nadrabiać zaległości, bo na ekrany wrócą głośne tytuły.
Refleksja na temat wspólnych doświadczeń milionów ludzi zmienia się w drugorzędny kryminał z gwiazdorską obsadą.
Wykopaliska są nie tylko spotkaniem z przeszłością, lecz także pretekstem do refleksji na temat życia, śmierci i przemijania.
Pandemiczne zamrożenie kin sprawiło, że czwarta część popularnej serii „Listy do M.” nie trafiła na wielkie ekrany. Za to teraz można ją oglądać w serwisie vod Player. Tylko czy warto?
są jednak zamknięte na trzy spusty, najlepszy moment, by oglądać świąteczne filmy, dawno minął, i wydawałoby się, że naturalną decyzją dystrybutora będzie przesunięcie premiery „Listów do M. 4” o rok. Tymczasem pełnometrażowy debiut Patricka Yoki trafił do streamingu 1 lutego (na razie
Batalia, w którą przed laty zaangażowała się Gloria Steinem, wciąż jest daleka od zakończenia.
Nową książkę Jędrzeja Pasierskiego warto czytać w duecie z wcześniejszymi „Roztopami” (uhonorowanymi Nagrodą Wielkiego Kalibru).
Kto nie czytał Tytusa, nie mówił Tytusem, nie marzył o własnym wannolocie? W polskim komiksie nie było i długo nie będzie postaci takiego formatu jak Papcio Chmiel.
Fantastycznie poprowadzony portret czterech mężczyzn na życiowych rozdrożach.
Zmarł Henryk Jerzy Chmielewski, twórca komiksów o Tytusie, Romku i A’Tomku, powstaniec, ikona kultury. W polskim komiksie nie było i długo nie będzie postaci takiego formatu.
Na rzeczywistość „Atlantydy” trudno patrzeć, a zarazem nie sposób odwrócić wzroku.
40 lat po zamknięciu kultowego pisma „Relax” na rynku znowu... „Relax”. Jak się ma nowy do starego? Wszak zapisał się w historii jako czasopismo, w którym publikowali mistrzowie.
„Relax” to jedynie próba wykorzystania sentymentu odbiorców w średnim wieku, czy może wykorzysta szansę, by promować nowe tytuły i debiutujących artystów? Z Piotrem Kasińskim, dziennikarzem i scenarzystą komiksowym, oraz Bartkiem Chacińskim rozmawia Jakub Demiańczuk.
Opowieść o kobiecej solidarności, która okazuje się jedyną bronią w zderzeniu z rzeczywistością.
Polski komiks wciąż napędza tęsknota za minionymi czasami. I tak w 2021 r. czekamy na ekranizację przygód Kajka i Kokosza, czytając reaktywowany po prawie 40 latach kultowy magazyn „Relax”.
producenci informowali o zakończeniu zdjęć do filmu Tomasza Mandesa „The End”, dodawali w rozsyłanym dziennikarzom mailu: „To pierwszy polski film fabularny, który jest twórczym odniesieniem do trwającej wciąż pandemii”. Na ostatni będziemy czekać długo. JAKUB DEMIAŃCZUK
Autorskie podsumowanie 2020 roku na rynku komiksów.
1. Ciemności Smalandii, scenariusz i rysunki: Henrik Bromander, Centrala. Bolesne dojrzewanie młodego geja zafascynowanego faszyzmem. Portret prowincjonalnej Szwecji daleki od schematów i uproszczeń, rysowany odcieniami czerni i szarości, błota i smutku. 2. Sabrina, scenariusz i rysunki: Nick
Gdyby to było kino szpiegowskie, nikt by nie uwierzył w jego scenariusz.
„Pewnie tkwi we mnie niespełniony malarz, bo bardzo lubię rysować słowa”, notował le Carré w książce „Tunel z gołębiami”. Miał do swojej twórczości duży dystans i pokorę.
Trudno filmowi Balla odmówić wdzięku i siły przekonywania, które zawdzięcza przede wszystkim świetnym odtwórcom głównych ról.
Twórca filmu konsekwentnie miesza psychodeliczną symbolikę z wisceralnym naturalizmem.
Judd Apatow robi to, co potrafi najlepiej: opowiada o życiowych rozterkach ludzi z trudem odnajdujących się we współczesnym świecie.
Za ekranizację przygód wojów kasztelana Mirmiła warto trzymać kciuki: ewentualny sukces może sprawić, że polski komiks trafi do jeszcze większej liczby odbiorców na świecie.
Festiwalu Watch Docs, który startuje 4 grudnia, nie można przegapić. Pokazywane na nim dokumenty łączą walory artystyczne z wnikliwą analizą społeczną.
Scenariusz filmu inspirowany jest prawdziwą historią.
Jeśli pandemia ma jakieś plusy, to jest wśród nich bez wątpienia szersza dostępność ambitnego repertuaru. Polecamy filmy, które warto obejrzeć w ramach Festiwalu Pięć Smaków.
Historia sądowej rozprawy przeciwko „dziewiątce z Mangrove”, grupie aktywistów aresztowanych za udział w demonstracji przeciwko brutalności policji, staje się wyrazistym komentarzem do protestów spod znaku Black Lives Matter.
Perfekcyjnie wyreżyserowana kronika rozstań i powrotów, zachwytów i rozczarowań, miłości i pożądania.
sentymentalizmu. Perfekcyjnie wyreżyserowana kronika rozstań i powrotów, zachwytów i rozczarowań, miłości i pożądania, z fenomenalnymi rolami Daisy Edgar-Jones i debiutanta Paula Mescala. Bez wątpienia jeden z najważniejszych seriali tego roku. Normalni ludzie (Normal People), reż. Lenny Abrahamson, Hettie Macdonald, 12 odc., HBO GO, od 1 grudnia
Głośna autobiografia Woody’ego Allena, miejscami błyskotliwa i zabawna, okazuje się przede wszystkim symbolem końca epoki patriarchatu.