Kraj

KRS o kampanii billboardowej: Nieprawdziwe i tendencyjnie przedstawione informacje

KRS o kampanii billboardowej: Nieprawdziwe i tendencyjnie przedstawione informacje

KRS o kampanii medialnej Polskiej Fundacji Narodowej przeciwko sądom KRS o kampanii medialnej Polskiej Fundacji Narodowej przeciwko sądom Joe Gratz Follow / Flickr CC by 2.0
W opublikowanym w czwartek oświadczeniu Krajowa Rada Sądownictwa podkreśla, że kampania powinna być finansowana ze środków publicznych.

Treść oświadczenia Krajowej Rady Sądownictwa:

Krajowa Rada Sądownictwa stanowczo protestuje przeciwko sposobowi prowadzenia kampanii medialnej, mającej uzasadniać zmiany w sądownictwie, którą organizuje Polska Fundacja Narodowa, finansowana ze środków spółek Skarbu Państwa.

W ocenie Rady kampania ta, dyskredytująca sądy w oczach obywateli, nie powinna być finansowana – choćby pośrednio – ze środków publicznych. Zestawienie nieprawdziwych lub tendencyjnie przedstawionych informacji nie służy budowaniu autorytetu państwa i wizerunku Polski.

Rada apeluje, aby w najlepiej pojmowanym interesie Rzeczypospolitej w ramach polityki informacyjnej debata o reformie wymiaru sprawiedliwości opierała się na rzetelnym przedstawieniu problemów, które dotyczą sądownictwa, nie zaś na zmanipulowanym bądź wprost kłamliwym przekazie.

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Bajki dla suwerena. Dlaczego filmy Patryka Vegi są tak popularne?

Rozmowa z dr. hab. Jackiem Wasilewskim o tym, co takiego wie o Polakach Patryk Vega, czego nie wiedzą inni.

Joanna Cieśla
20.03.2018
Reklama