Ruszyła oficjalna kampania prezydencka. Z naszego sondażu wynika, że karnawał „dobrej zmiany” dobiega końca, ale transfery socjalne z budżetu państwa wciąż działają na korzyść władzy. Najważniejszym orężem w kampanii pozostanie więc populizm. A poglądy wyborców bywają niekonsekwentne i sprzeczne.
Kontynuujemy prezentację naszego styczniowego badania zrealizowanego w ramach wspólnego projektu POLITYKI oraz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na wybory prezydenckie. W ubiegłym tygodniu szacowaliśmy pułapy dolnego i górnego poparcia kandydatów, strukturę ich elektoratów (z podziałem na twarde, labilne i potencjalne) oraz możliwe przepływy. Teraz stawiamy sobie za cel określenie wiodących tematów tej kampanii, silnych i słabych stron uczestników rozgrywki.
Pytaliśmy uczestników badania o szereg kwestii kluczowych dla życia publicznego.
Polityka
7.2020
(3248) z dnia 11.02.2020;
Sondaż Polityki;
s. 18
Oryginalny tytuł tekstu: "Dogodzić, nie zaszkodzić"