Opera nie na temat
Jednym z najważniejszych wydarzeń całego festiwalu (na poznańskiej Malcie) była prapremiera operowej wersji „Czarodziejskiej góry”.

„Efekt z pewnością wzbudzi kontrowersje” – zapowiadała autorka libretta Małgorzata Sikorska-Miszczuk. „Myślę, że żaden z miłośników »Czarodziejskiej góry« nie będzie usatysfakcjonowany, bo faktycznie trudno zawrzeć tyle treści w jednym spektaklu”. Otóż właśnie jestem nieusatysfakcjonowany, a nawet rozżalony i przeciwny, chociaż opery nie obejrzałem i nie obejrzę. Mówią bowiem organizatorzy Malty: „Filozoficzna refleksja nad możliwością nowego porządku wyznacza jedną z głównych osi »Czarodziejskiej góry«.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj