Martha Argerich w kolekcji POLITYKI „Wielcy wirtuozi muzyki poważnej”

Martha Wielka
Świat elektryzuje od dawna, Polaków – od zwycięstwa w Konkursie Chopinowskim w 1965 r. W naszej serii Martha Argerich w innym niż chopinowski repertuarze.
Ulf Andersen/BEW

W Roku Chopinowskim wielka pianistka poświęciła naszemu krajowi więcej czasu niż kiedykolwiek w życiu. Nic dziwnego, bo Chopin wciąż jest dla niej ważny (choć twierdzi, że boi się go grać w Polsce). Odmówiła, co prawda, udziału w oficjałce w Operze Narodowej w dzień urodzin Chopina (1 marca); uczyniła słusznie, zważywszy na warunki akustyczne tej sali i fakt, że koncert był przeznaczony raczej dla oka kamery niż ucha słuchacza. W zamian podarowała nam w sierpniu trzy występy: z Sinfonią Varsovią pod batutą Jacka Kaspszyka, z Mischą Maiskym oraz – niespodziewanie – z Orkiestrą XVIII Wieku i drugą wybitną pianistką Marią Joăo Pires, kiedy to po raz pierwszy, namówiona przez Stanisława Leszczyńskiego, dyrektora artystycznego festiwalu Chopin i Jego Europa, zagrała na fortepianie historycznym. Powróciła po miesiącu, by na rozpoczęcie XVI Konkursu Chopinowskiego wystąpić w duecie fortepianowym z Nelsonem
Freire, po czym zasiąść z nim i dziesięcioma kolegami w konkursowym jury.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną