Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kultura

Teatralne The Best Of

XXXII Warszawskie Spotkania Teatralne

Tadeusz Huk jako Gerwazy w „Panu Tadeuszu” Tadeusz Huk jako Gerwazy w „Panu Tadeuszu” Damian Klamka / EAST NEWS
Przegląd najważniejszych i najgłośniejszych przedstawień poprzedniego sezonu, jednocześnie reprezentacja głównych tematów nurtujących ostatnio polski teatr.

Przed nami XXXII Warszawskie Spotkania Teatralne (24 marca – 3 kwietnia), przegląd najważniejszych i najgłośniejszych przedstawień poprzedniego sezonu, jednocześnie reprezentacja głównych tematów nurtujących ostatnio polski teatr. I tak gros spektakli odnosi się do ożywionej przez katastrofę smoleńską dyskusji o wizji polskiej historii i skomplikowanych, chorych relacjach między naszą teraźniejszością a przeszłością (genialny „Utwór o matce i ojczyźnie” w reż. Jana Klaty z wrocławskiego Teatru Polskiego, „Mickiewicz. Dziady. Performance” w reż. Pawła Wodzińskiego z bydgoskiego Polskiego, „Pan Tadeusz, czyli Ostatni Zajazd na Litwie” w reż. Mikołaja Grabowskiego ze Starego Teatru w Krakowie i „III Furie” w reż. Marcina Libera z Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy). Duet Monika Strzępka i Paweł Demirski wybiega z kolei w niedaleką przyszłość, badając na podstawie Euro 2012 stan polskiej demokracji („Tęczowa Trybuna 2012”, Teatr Polski we Wrocławiu). „Wielki Gatsby” w reż. Michała Zadary (Teatr Polski w Bydgoszczy) to także aktualna, rozbuchana, wystawna opowieść o złudzie i kłamstwach kapitalizmu.

Ważnym tematem jest kobiecość analizowana na różne sposoby przez Wojtka Klemma („Judyta” ze szczecińskiego Teatru Współczesnego), Weronikę Szczawińską („Jak być kochaną”, Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie) i Wiktora Rubina („Joanna Szalona; Królowa”, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach). O rosnącej sile teatru familijnego świadczy ciekawy, bogaty program małych WST (w ubiegłym roku były przebojem festiwalu), a o rozwoju teatru tańca – osobny, choć na razie nieduży, blok spektakli tanecznych.

Szczegóły: www.warszawskie.org

Polityka 12.2012 (2851) z dnia 21.03.2012; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Teatralne The Best Of"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną