Kultura

Scena obrotowa

Ruchy kadrowe w teatrach

Tadeusz Słobodzianek zaproponował szeroki repertuar, oparty na dramacie klasycznym i współczesnym, pokazywany, częściowo naprzemiennie. Tadeusz Słobodzianek zaproponował szeroki repertuar, oparty na dramacie klasycznym i współczesnym, pokazywany, częściowo naprzemiennie. Tadeusz Późniak / Polityka
Wraz z końcem mijającego sezonu w ruch pójdą dyrektorskie fotele. Jak na tej masowej zamianie miejsc wyjdzie polski teatr?
Nowy Teatr Warlikowskiego, wciąż bez siedziby, gra rzadko.Bartosz Krupa/EAST NEWS Nowy Teatr Warlikowskiego, wciąż bez siedziby, gra rzadko.

Za nami pierwszy sezon obowiązywania znowelizowanej ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (przepisy weszły w życie z początkiem 2012 r.). Nie obfitował w wielkie wydarzenia teatralne, bo artyści musieli zadbać o substancję i bazę, zanim na nowo zajmą się nadbudową.

Powstał teatralny ruch oburzonych, działający pod hasłem „Teatr nie jest produktem/widz nie jest klientem”. Pod tak zatytułowanym listem, odczytywanym przez artystów przed każdym spektaklem pokazywanym w ramach tegorocznej edycji Warszawskich Spotkań Teatralnych, podpisało się ponad 4 tys.

Polityka 26.2012 (2864) z dnia 27.06.2012; Kultura; s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Scena obrotowa"
Reklama

Czytaj także

Historia

Zanim padły strzały II. Czarna wołga i tajemnicze fiolki pod kopalnią „Sosnowiec”

Jesienią 1981 r. w tłum górników kopalni „Sosnowiec” poleciały fiolki z duszącą substancją. Sprawców do dzisiaj nie znaleziono. Także motyw pozostaje niejasny, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że celem było wywołanie wrzenia w kraju i sprowokowanie siłowej konfrontacji.

Jan Dziadul
21.09.2021