Kultura

Czas postapokalipsy

„The Last of Us” hitem wśród gier

14-letnia Ellie i 50-latek Joel skazani na siebie w postapokaliptycznym świecie. 14-letnia Ellie i 50-latek Joel skazani na siebie w postapokaliptycznym świecie. Naughty Dog / materiały prasowe
„The Last of Us” potwierdza zainteresowanie historiami o zmierzchu ludzkości – w tydzień tę grę kupiło 1,3 mln osób. Dostają opowieść moralistyczną nowej ery: nie ma nagrody za cnotę, a śmierć może dopaść bohaterów w każdej chwili.
Kadr z ekranizacji powieści „Droga” Cormaca McCarthyego - ideowego źródła wielu gier.Dimension Films/Everett Collection/FPM Kadr z ekranizacji powieści „Droga” Cormaca McCarthyego - ideowego źródła wielu gier.

Być może to wyraz naszych narastających lęków wobec doczesności, której cechą wyróżniającą jest permanentna niepewność jutra i brak stabilizacji, ale postapokalipsa wydaje się dziś wyrastać na najpopularniejszy motyw popkultury. Gdy walą się filary wczorajszego ładu, a my, tracąc gwarancje pracy, opieki medycznej, emerytury, widzimy, jak etos ludzkiej solidarności wietrzeje, za to rosną w cenie wilcze kły – łatwo się poczuć jak ostatni człowiek otoczony przez bestie.

Polityka 28.2013 (2915) z dnia 09.07.2013; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Czas postapokalipsy"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Chłopcy 30+, czyli faceci jak dzieci

Psychologowie alarmują: to już epidemia. Pokolenie 20-, 30-, a nawet 40-latków nie chce dorosnąć.

Agnieszka Sowa
12.07.2016