Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 24,99 zł!

Subskrybuj
Kultura

Klisze i mordobicie

Recenzja gry: Remember Me

materiały prasowe
Sklejona z klisz opowieść i monotonna rozgrywka oparta na mordobiciu szybko zaczynają nużyć.

Paryż 2084 r. w grze „Remember Me” francuskiego studia DONTNOD przypomina nieco Los Angeles z „Łowcy androidów” Scotta i metropolie z powieści Gibsona. Lśniący hi-tech kontrastuje z mrokami slumsów, władzę dzierżą technokraci z korporacji, a po demokracji nie pozostało nawet wspomnienie. Wspomnienia wymazuje się zresztą tak łatwo jak pamięć komputera. Można je zastępować innymi lub wyzerować umysł do stanu tabula rasa. Właśnie to spotkało protagonistkę – w życiu, które zapomniała, hakerkę umysłów. Jej zadaniem jest odzyskać tożsamość i wytropić, kto i dlaczego pozbawił ją wspomnień.

Atutem „Remember Me” są wizje plastyków. Fasady XIX-wiecznych kamienic zderzane z hologramami reklam, egzotyczne kostiumy, jaśniejące panoramy lepszych dzielnic w górze oglądane z perspektywy ubogich rewirów w dole. Sklejona z klisz opowieść i monotonna rozgrywka oparta na mordobiciu szybko jednak zaczynają nużyć.

 

Remember Me, Capcom, Cenega, PC, PS3, X360

Polityka 29.2013 (2916) z dnia 16.07.2013; Afisz. Premiery; s. 59
Oryginalny tytuł tekstu: "Klisze i mordobicie"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Mieli rusyfikować, a się spolonizowali. Rosyjscy kolonizatorzy na Mazowszu

W XIX w. car sprowadził na Mazowsze rosyjskich kolonistów. Mieli krzewić rodzimą kulturę i zruszczać okoliczną ludność. Zamiast tego Rosjanie sami się spolonizowali.

Violetta Wiernicka
21.05.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną