Kultura

Wiktoria Chajzera

Mea pulpa

Piotr Bławicki / EAST NEWS
Rozdano Wiktory, stosując język niepokornych: najbardziej salonowe nagrody w kraju. Wygrali ci, co powinni, na szczęście z małymi wyjątkami. Telewizyjnym odkryciem roku został Filip Chajzer, bojowy dziennikarz telewizji śniadaniowej. Gratulacje. W tym przypadku wiadomo, że białe jest białe, a czarne może być bielsze, ale tylko u taty.

• Wręczono najbardziej prestiżowe nagrody polskiego przemysłu filmowego, czyli Złote Węże. Najgorszym reżyserem okazał się Patryk Vega, najgorszym aktorem Robert Żołędziewski, aktorką Anna Szarek, filmem roku „Ostra randka”. Dobre miejsca zajęła „Tajemnica Westerplatte”, film, który nas upewnia, że tę wojnę to myśmy jednak przegrali.

• Do Polski przyjechał promujący swój własny model słuchawek amerykański raper 50 Cent. Każda tego typu wizyta pokazuje nam nie tyle wielkość gościa, co raczej gospodarzy. I tak było i tym razem. Okazuje się, że 50 Cent ma dużo wspólnego z Pikejem. Jeden miał dziewięć kul w ciele, a drugi dwukrotnie był z ojcem na strzelnicy.

• Firma BIC postanowiła pozytywnie zaskoczyć wszystkich fanów rysownika Andrzeja Mleczki i wypuściła na rynek serię zapalniczek z dowcipami mistrza. Sprytny ruch. Może w ten sposób satyra wreszcie rozjaśni niektórym w głowach.

• Dosyć ciekawy pomysł na pokazanie parafianom swego poczucia humoru zrealizowała kuria w Kielcach. Na internetowej stronie kurii pojawiło się ogłoszenie, że zostaje obniżony wiek emerytalny dla księży proboszczów. Wszyscy pękali ze śmiechu. Rok wcześniej zażartowano, że w niedzielę nie będą zbierać na tacę. Ale nikt nie dał się nabrać.

• Sukces TV Republika okazał się tak duży, że ze swej posady w stacji zrezygnował jej dotychczasowy prezes Piotr Barełkowski. Teraz jego obowiązki pełnić będą Tomasz Sakiewicz i Bronisław Wildstein. Gratulujemy. Teraz wiemy, czym TV Republika różni się od „Titanica”. Tam był tylko jeden kapitan.

• W miejsce programu „W11 – Wydział śledczy” stacja TVN ma już nowy projekt. Po sukcesie w innych kanałach dokumentów o gwałtach, alkoholikach, podglądaczach, wakacyjnych terrorystach TVN szykuje serial o nauczycielach. Jak widać, patologie ciągle w modzie.

• To jest dobra wiadomość na trudne czasy. Prezenter TVN Turbo Michał Łukasiewicz został ambasadorem marki Gin Lubuski. Pan ambasador realizuje w stacji takie programy, jak „Pojechany Łikend”, „Agromachina”, „Turbonet” i „Gadżet”. Ciekawe, czy jakby pracował w TV Trwam, mógłby używać terminu „nuncjusz marki”.

• Wszystko wskazuje na to, że Stadion Narodowy zyskał zamożnego sponsora. Teraz będzie się nazywał PGE Stadion Narodowy i to za 9 mln zł rocznie. Każdy, kto widział, jak gra kadra narodowa, wie jedno: z energią to się na bank nie kojarzy.

• Jeden z magazynów krzyczał wielkim tytułem: Justyna Steczkowska szykuje wielki powrót. Dziwne. Nie wiem, czy tylko ja odnoszę wrażenie, że artystka nas nie opuszcza nawet na chwilę. Generalnie życzymy nowych przebojów, bo od czasu „Dziewczyny szamana” minęło już sporo poprzednich wielkich powrotów.

• Wielkie zmiany w porannym programie „Pytanie na śniadanie”. Swoje kąciki dziennikarskie będą tam mieli Basia Kurdej-Szatan, Kamila Szczawińska, a Jolanta Kwaśniewska będzie oswajać starość. Lubię ten program. Fajnie się śpi, jak człowiek wie, że inni ciężko pracują.

• Dobra wiadomość dla wszystkich małych nienawistników, takich jak nie przymierzając ja. Znowu mamy kolejny miesiąc, w którym na łeb na szyję leci sprzedaż prasy z tzw. segmentu people. Najwięcej, bo ponad 60 proc., straciła „Gala”. Trudno się dziwić – jaki naród, taki people.

• To jest wiadomość pokazująca dobitnie, że sieć i social media są dla rzeczywistości światem równoległym. Okazało się, że najpopularniejszym politykiem na Facebooku jest Janusz Korwin-Mikke. Lubi go blisko 220 tys. wyznawców. To dobra wiadomość. Bo do niedawna był najpopularniejszy na Kwejku.

• Discovery Channel wraz z ministrem infrastruktury i rozwoju pokażą serial dokumentalny „Polska: Operacja zmiana”. Cykl, który poprowadzi Łukasz Grass, ma pokazać, jak fundusze pomocowe z Unii Europejskiej wpłynęły na nasze życie. Łukasz od lat trenuje triathlon, ma więc wystarczająco dobrą kondycję, żeby w końcu coś pozytywnego znaleźć.

• Dobra wiadomość dla fanów Przystanku Woodstock. Sponsorem festiwalu na trzy najbliższe lata został Lech Premium, marka z portfolio Kampanii Piwowarskiej. Wszystkim dopatrującym się w Przystanku satanistyczno-liberalnej sodomy doszedł jeszcze jeden argument. Teraz bawić się będziemy jeszcze lepiej.

 

Polityka 15.2014 (2953) z dnia 08.04.2014; Kultura; s. 85
Oryginalny tytuł tekstu: "Wiktoria Chajzera"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Ja My Oni

Jak komunikować swoje potrzeby

Jak wyrazić swoje potrzeby, aby inni je uwzględniali.

Anna Dąbrowska, Anna Dobrowolska
06.02.2018
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną