Rabaty na prenumeratę cyfrową Polityki

40% lub 50%

Subskrybuj
Kultura

Wygląd, za który się biło

Ginczanka: poetka w pułapce

Zuzanna Ginczanka, 23 kwietnia 1938 r. Zuzanna Ginczanka, 23 kwietnia 1938 r. Muzeum Literatury / EAST NEWS
Losy i twórczość Zuzanny Ginczanki, zamordowanej w 1944 r. poetki z kręgu Tuwima, przypomniała wystawa w Muzeum Literatury. Czas jednak, żeby na stałe wprowadzić ją do kanonu.
Ginczanka jako „Centauressa” - praca Marty Deskur z 2015 r. prezentowana na wystawie w Muzeum LiteraturyMarta Deskur/reprod. Maciej Bociański Ginczanka jako „Centauressa” - praca Marty Deskur z 2015 r. prezentowana na wystawie w Muzeum Literatury

Na otwarciu wystawy poświęconej Ginczance w warszawskim Muzeum Literatury pojawiła się publiczność, która zazwyczaj chadza tylko do Muzeum Sztuki Nowoczesnej albo Zachęty. Ściągnęli ją tu artyści, którzy przygotowali prace specjalnie na tę ekspozycję – m.in. Aleksandra Waliszewska, Magdalena Moskwa, Aneta Grzeszykowska i Marta Deskur. – Od 25 lat Ginczanka wraca i wrócić nie może – mówi Agata Araszkiewicz, współkuratorka (razem z Sarmenem Beglarianem) wystawy.

Polityka 8.2016 (3047) z dnia 16.02.2016; Kultura; s. 92
Oryginalny tytuł tekstu: "Wygląd, za który się biło"
Reklama

Czytaj także

Ludzie i style

Polityka przy stole. Symulator kampanii wyborczej i inne planszówki

Kogo znane na co dzień z ekranów i gazet polityczne spory nadal bardziej ekscytują, niż męczą, może sprawdzić swoich sił w ich wersji pudełkowej. Uwaga – wciągają jak prawdziwe.

Michał Klimko
25.11.2021