Pod nową władzą TVP zamierza postawić na rodzime produkcje, którymi podbije rynek polski, a następnie światowy. Na razie odgrzewa hity PRL.
Pierwsze hasło już padło: szukać nowych rzeczy, produkować je i sprzedawać w świat. „Żeby powstawały seriale, którymi jesteśmy w stanie najpierw zainteresować widza polskiego, które opakujemy w formę atrakcyjną dla widza spoza Polski i sprzedamy na zewnątrz jako całość, a nie format” – tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl nowy dyrektor TVP2 Maciej Chmiel. „Sukces seriali południowoamerykańskich, tureckich czy koreańskich pokazuje, że ta droga jest możliwa” – przekonywał, podając przykłady krajów, które eksportują przede wszystkim telenowele i to głównie na skalę regionalną.
Polityka
11.2016
(3050) z dnia 08.03.2016;
Kultura;
s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "TVPRL"