Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Kultura

Kanapki z hajsem

Symbole bogactwa na wystawie w Warszawskiej Zachęcie

„Diamonds Are Forever”, 2011 r. – wielka atrapa diamentu autorstwa Maurycego Gomulickiego „Diamonds Are Forever”, 2011 r. – wielka atrapa diamentu autorstwa Maurycego Gomulickiego Maurycy Gomulicki
W stołecznej Zachęcie otwarto wystawę „Bogactwo”. Okazuje się, że zamożność Polaków to dość skomplikowana sprawa – także dla artystów, którzy się jej przyglądają.
„Is it safe”, 2011–12 r. – lightbox Ewy Axelrad z imponującym wizerunkiem złotego zębaEwa Axelrad „Is it safe”, 2011–12 r. – lightbox Ewy Axelrad z imponującym wizerunkiem złotego zęba

Bogactwo bez wątpienia jest kuszące i widowiskowe. Pracą, która w ekspozycji najbardziej rzuca się w oczy i już od wejścia niejako ją definiuje, jest monumentalny mural „Złoty deszcz” Maurycego Gomulickiego. Przedstawia, odwołując się do estetyki luksusowej firmy Louis Vuitton, na złotym tle wzór złożony z symboli dolara, funta, euro i jena. Trudno nie kojarzyć tego dzieła z arogancką reklamą w postaci monstrualnego kufra (8 x 20 m), który ta właśnie firma wystawiła przed trzema laty w centrum Warszawy.

Polityka 37.2016 (3076) z dnia 06.09.2016; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Kanapki z hajsem"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >