Cannes 2017: Rosyjski dramat o rozpadzie małżeństwa i wybuczany film z Węgier

Wschodnioeuropejskie samobiczowanie
Przy całej jednoznaczności „Loveless” nie jest interwencyjnym melodramatem o zaniku odpowiedzialności rodzicielskiej. To równocześnie bolesna metafora upadku współczesnej, skorumpowanej, pogrążonej w kryzysie moralnym Rosji.
Kadr z filmu „Loveless” w reż. Andrieja Zwiagincewa
mat. pr.

Kadr z filmu „Loveless” w reż. Andrieja Zwiagincewa

53-letniemu Andriejowi Zwiagincewowi wyraźnie odpowiada rola „poruszyciela sumień”. W „Loveless”, dramacie o rozpadzie nieudanego małżeństwa, ofiarą egoizmu 40-letnich moskiewskich nuworyszów pada ich syn.

Rodzice chłopaka, których łączy szczera nienawiść oraz wystawione na sprzedaż duże wspólne mieszkanie, układają sobie przyszłość bez niego. Matka, właścicielka świetnie prosperującego zakładu kosmetycznego, myśli wyłącznie o sobie. Męża nigdy nie kochała. Dziecko urodziła pod przymusem.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną