Prenumerata na trudne czasy.

6 miesięcy za 99 zł.

Subskrybuj
Kultura

Literatura do grania

„Life is Strange”: gra w młode pokolenie

Kadr z gry „Life is Strange: True Colors” przedstawiający głównych bohaterów. Kadr z gry „Life is Strange: True Colors” przedstawiający głównych bohaterów. materiały prasowe
Narracyjne gry wideo, takie jak „Life is Strange: True Colors”, potrafią już mówić o rzeczach ważnych w sposób dojrzały i atrakcyjny dla masowego odbiorcy.
Kadr z gry „Life is Strange: True Colors” przedstawiający głównych bohaterów.materiały prasowe Kadr z gry „Life is Strange: True Colors” przedstawiający głównych bohaterów.

Jakkolwiek pogłoski o śmierci powieści wydają się przesadzone, literatura zaczyna tracić swoje wpływy. Z jednej strony mamy coraz mniej czasu na czytanie, bo o naszą uwagę rywalizują także Facebook, Netflix i Twitter, z drugiej – coraz trudniej jest nam utrzymać niezbędną przy długiej lekturze uwagę. Nasze umysły, bombardowane bodźcami z coraz większej liczby źródeł, doskonalą się w rozproszonej percepcji i wielozadaniowości. Proces jest tak gwałtowny, że mózg ulega fizjologicznym, fizycznie mierzalnym zmianom.

Polityka 44.2021 (3336) z dnia 26.10.2021; Kultura; s. 84
Oryginalny tytuł tekstu: "Literatura do grania"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >