Książki

Trzy dekady branży

Recenzja książki: Marcin Kosman, „Nie tylko Wiedźmin”

materiały prasowe
Kapitalna panorama jednego z najważniejszych nurtów w polskiej kulturze ostatnich dekad.

Gry wideo wyrosły na główny polski towar eksportowy, a mimo to nie doczekały się dotąd porównywalnej liczby książek i historycznych opracowań, co polska muzyka czy film. Były pionierskie – i znakomite – „Bajty polskie” (2011 r.), ale kończyły swą opowieść na połowie lat 90., a przecież historia tworzenia gier nad Wisłą obejmuje do dziś bite trzy dekady. „Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych”, relacjonująca całą tę epokę, jest zatem na naszej wydawniczej pustyni wydarzeniem bezprecedensowym. Dla pasjonatów tematu – graczy, historyków, studentów nowych mediów i kulturoznawstwa – książka Marcina Kosmana, jednego z najciekawszych rodzimych dziennikarzy piszących o grach, to nabytek obowiązkowy. Kopalnia faktów, ciekawostek i zajmujących opowieści przepytanych przez autora twórców. Kapitalna panorama jednego z najważniejszych nurtów w polskiej kulturze ostatnich dekad.

Marcin Kosman, Nie tylko Wiedźmin, Wydawnictwo Open Beta, papier, mobi, epub

Polityka 22.2015 (3011) z dnia 26.05.2015; Afisz. Premiery; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "Trzy dekady branży"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Nauka

Skąd dramatyczne wahania liczby infekcji covid-19?

Czym tłumaczyć gwałtowny spadek raportowanych zakażeń koronawirusem? Rozmawiamy z dr. Franciszkiem Rakowskim z ICM, który modeluje przebieg pandemii od samego jej początku.

Karol Jałochowski
26.11.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną