1. Kard. Stanisław Dziwisz, Gian Franco Svidercoschi, „Świadectwo", TBA Komunikacja Marketingowa, 850 tys. egz.
2. Rene Goscinny, Jean-Jacques Sempé, „Nowe przygody Mikołajka". Tom 2, Znak, 170 tys. egz.
2. ex aequo Ewa Aszkiewicz, „Kuchnia Polska. 1001 Przepisów", Publicat, 170 tys. egz.
3. Ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski, „Księża wobec bezpieki", Znak, 165 tys. egz.
4. Benedykt XVI, „Jezus z Nazaretu", Wydawnictwo M, 155 tys. egz.
5. Paulo Coelho, „Czarownica z Portobello", Drzewo Babel, 150 tys. egz.
6. Patrick Sueskind, „Pachnidło", Świat Książki, 145 tys. egz.
7. Oprac. ks. prof. Henryk Romanik, „Modlitewnik. Za wstawiennictwem Jana Pawła II", Rafael, 105 tys. egz.
8. Małgorzata Kalicińska, „Dom nad rozlewiskiem", Zysk i S-ka, 85 tys. egz.,
8. ex aequo Witold Bereś, Krzysztof Burnetko, „Kapuściński: nie ogarniam świata", Świat Książki, 85 tys. egz.
2007 r. należał w literaturze do wspomnień kard. Stanisława Dziwisza. 850 tys. sprzedanych egzemplarzy robi wrażenie. Okazuje się, że bez dystrybucji wyłącznie księgarskiej („Świadectwo" w znacznej mierze rozprowadzane było przez punkty kolportażu prasy) również można wykreować wielki bestseller. Wystarczy... masowa reklama.
Na miejscu drugim znalazła się udana kontynuacja przygód Mikołajka. Wynik 170 tys. egz., jaki udało się osiągnąć Znakowi w niespełna dwa miesiące, to wyczyn niebywały. Podobnie jak sukces opracowania ks. Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego. Umiejętnie kreowana atmosfera skandalu wokół „Księży wobec bezpieki" sprawiła, że po quasi-naukową publikację sięgnęło blisko 165 tys. czytelników. „Jezus z Nazaretu" nowego papieża wzbudził zainteresowanie 155 tys. rodaków. Zaskakująco wielu, bo popularność następcy Jana Pawła II z okresu jego pierwszej, i jak na razie jedynej, pielgrzymki należy już chyba do przeszłości (choć świetnie radzi sobie wydana właśnie druga encyklika „Spe salvi").
Miejsce piąte to nowość Paulo Coelho wciąż niezwykle popularnego nad Wisłą. Wielkim sukcesem okazało się także wznowienie „Pachnidła" Patricka Sueskinda - za sprawą udanej ekranizacji.
Lista sporządzona została na podstawie danych uzyskanych od wydawców, doszacowanych z uwagi na zbliżający się szczyt sprzedaży gwiazdkowej.
Autor jest redaktorem naczelnym „Biblioteki analiz", dwutygodnika o rynku księgarsko-wydawniczym.