Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Dwie płyty cudów

Recenzja płyty: Wanda Wiłkomirska, "Maestra"

materiały prasowe
Czekamy na dalsze płyty. Wciąż mamy niedosyt.

Przeczytałam raz na amerykańskim forum skrzypcowym wypowiedź internauty o Wiłkomirskiej: „to najbardziej niedoceniana skrzypaczka XX w.”. To prawda. Mimo że istnieje wiele nagrań tej wspaniałej artystki, której kariera koncertowa niestety już jakiś czas temu dobiegła końca, zbyt rzadko się je przypomina. W Polsce każde ich wznowienie natychmiast znika z półek, co wydawcom powinno dać do myślenia. Cieszmy się więc z kolejnych wypuszczonych na rynek nagrań z archiwum Polskiego Radia.

W nowym albumie na pierwszej z płyt znajdują się wszystkie trzy sonaty Brahmsa wyśmienicie wykonane przez Wiłkomirską z towarzyszeniem, sztywnego nieco, Tadeusza Chmielewskiego. Na drugiej – nagrania trzech polskich koncertów skrzypcowych: dwóch Grażyny Bacewicz (V i VII) oraz – najpiękniejsze – Andrzeja Panufnika. Czekamy na dalsze płyty. Wciąż mamy niedosyt.

Wanda Wiłkomirska, Maestra, Polskie Radio

Polityka 28.2011 (2815) z dnia 07.07.2011; Afisz. Premiery; s. 63
Oryginalny tytuł tekstu: "Dwie płyty cudów"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną