Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Okruszki po Amy

Recenzja płyty: Amy Winehouse, "Lioness: Hidden Treasure"

materiały prasowe
Pośmiertna płyta Amy Winehouse nie jest tym wymarzonym „kolejnym albumem” wokalistki, na który jeszcze niedawno czekał świat.

Ale sygnalizuje aż trzy drogi, którymi mogła podążyć. Ambitną ścieżkę z przecięcia jazzu i czarnej muzyki w duecie z perkusistą ?uestlove’em z The Roots (utwór „Half Time”), muzykę reggae (świetny „Our Day Will Come”) albo przedłużenie stylistyki z płyty „Back to Black” pod producenckim okiem Marka Ronsona („Will You Still Love Me Tomorrow?”). Pokazuje też przy okazji, że Winehouse dość mało przez ostatnie lata nagrywała. Niezbyt długi (45 min) album trzeba było bowiem uzupełniać innymi wersjami piosenek już znanych („Valerie”, „Wake Up Alone”, duet „Body and Soul” z Tonym Bennettem). A także piosenek o jakości demo – jak dobrze podsumowujący jej twórczość „A Song for You” i młodzieńcze „The Girl from Ipanema” zaśpiewane przez 18-letnią Amy. Czy to są złe utwory? Oczywiście, że nie. Ale Amy Winehouse zasłużyła na więcej.

Amy Winehouse, Lioness: Hidden Treasure, Island

Polityka 51.2011 (2838) z dnia 14.12.2011; Afisz. Premiery; s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Okruszki po Amy"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną