Muzyka

Śpiewy średniowieczne

Recenzja płyty: Ensemble Peregrina, "Sacer nidus"

materiały prasowe
Płyta wydana została przez niemiecką firmę w koprodukcji z regionem Wielkopolski.

Mało znana jest w Polsce działalność nominowanej w tym roku do Paszportów POLITYKI Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Artystka nie dość, że mieszka w Szwajcarii (gdzie została po studiach w tamtejszej Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei), to zajmuje się prawie niesłuchaną u nas muzyką średniowiecza. Z założonym przez siebie żeńskim zespołem wokalnym Ensemble Peregrina nagrała czwartą już płytę (jedną z poprzednich, „Virgo praeclara”, poświęconą śpiewom klarysek starosądeckich, omawialiśmy na tych łamach), tym razem poświęconą zabytkom muzycznym z XI–XV w., znalezionym na dzisiejszych terenach Polski, związanym z postacią św. Wojciecha. Śpiewy średniowieczne przeplecione są improwizacjami instrumentalnymi, a całość otwiera bardzo szczególna wersja „Bogurodzicy”.

Płyta wydana została przez niemiecką firmę w koprodukcji z regionem Wielkopolski, bowiem przez tutejsze władze uznana została za znakomity materiał promocyjny. I słusznie, zwłaszcza że wykonanie jest perfekcyjne. Ciekawostka: parę słów wstępu o św. Wojciechu napisała Elżbieta Cherezińska, autorka powieści historycznych.

Ensemble Peregrina, Sacer nidus, Raumklang/Region Wielkopolska 2011

Polityka 02.2011 (2841) z dnia 11.01.2012; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Śpiewy średniowieczne"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Historia

O Niemcach, którzy z konieczności zostali Polakami

Książka naszego redakcyjnego kolegi Piotra Pytlakowskiego „Ich matki, nasi ojcowie”, której fragment publikujemy, opowiada o losach niemieckich dzieci mieszkających na ziemiach, które po II wojnie światowej przypadły Polsce.

Piotr Pytlakowski
15.09.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną