Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Rządy klawiszy

Recenzja płyty: Jack White, "Blunderbuss"

materiały prasowe
Z nudy, bluesa i Jarmuscha ulepił Jack White swoją pierwszą płytę solową.

Po klasycznych albumach z The White Stripes, bardzo udanych z The Raconteurs i nieco rozczarowujących z Dead Weather miał nagrywać w towarzystwie RZA – producenta hiphopowego i kompana z filmów Jima Jarmuscha – ale ten nie mógł się zjawić. White miał już w studiu pozostałych muzyków i instrumenty, więc dla zabicia czasu, jak to muzyczny pracoholik, nagrał parę utworów. Stopniowo powstała z tego cała płyta, mocno osadzona w twórczości The White Stripes i w rhythm’n’bluesie, brzmiąca bardzo tradycyjnie – jak przystało na upodobania White’a i jego działające od kilku lat studio w Nashville. Jeśli szukać czegoś charakterystycznego dla „Blunderbuss”, będą to z pewnością partie klawiszowe – kluczowe melodie grane są tu na elektrycznych i klasycznych pianinach oraz organach. Czyżby Jack White znudził się trochę brzmieniem gitary? W każdym razie dla jego publiczności to jeszcze nie pora na znużenie.

Jack White, Blunderbuss, Third Man

Polityka 17-18.2012 (2856) z dnia 25.04.2012; Afisz. Premiery; s. 121
Oryginalny tytuł tekstu: "Rządy klawiszy"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną