Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Zwarta forma

Recenzja płyty: UL/KR, „Something Unto Nothing”

materiały prasowe
Świeże, ciekawe i niebanalne oblicze muzycznego romantyzmu z syntezatorami w tle.

I ponownie zwarty (niecałe 30 min) zestaw krótkich piosenek ze znakomicie śpiewanymi tekstami o sugestywnym, metaforycznym, ale też dość zwięzłym charakterze („To mógłby być nawet romantyczny początek/Spojrzenie, które rozgotowuje jak wrzątek”). Gorzowski duet UL/KR zebrał świetne recenzje za swoją zeszłoroczną, debiutancką płytę – mówiło się o niej nawet jako o najlepszym polskim albumie. Dla mnie jest to jednak przede wszystkim zjawisko bardzo osobne, polscy specjaliści od formy, budujący nastrój w najkrótszych wypowiedziach. Mistrzowie znaków przestankowych w muzyce, którzy potrafią bez wysiłku i z wyczuciem operować frazą – tekstu, melodii czy rytmu.

„Ament” przynosi więc paradoksalne odkrycie: z jednej strony jest płytą o dość sennym klimacie, z drugiej – trudno sobie tu wyobrazić zmianę jednej nuty.

 

UL/KR, Ament, Thin Man

Polityka 16.2013 (2904) z dnia 16.04.2013; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Zwarta forma"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną