Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Lutosławski dramatyczny

Recenzja płyty: „Lutosławski vol.2”

materiały prasowe
Koncert muzyki Witolda Lutosławskiego, jeden z ciekawszych punktów programu tegorocznego festiwalu Chopin i Jego Europa, doczekał się już swojej wersji płytowej.

Ewa Pobłocka, Robert Cohen, Sinfonia Varsovia, Jerzy Maksymiuk, Lutosławski vol. 2, BeArTon

Wyszła ona w ramach jednego z tegorocznych cykli poświęconych muzyce Lutosławskiego, nakładem BeArTonu. Ta firma stale współpracuje z grupą wybitnych polskich muzyków, ale na płycie znalazł się też jeden gość zagraniczny – wiolonczelista Robert Cohen, który gra oczywiście Koncert wiolonczelowy. Drugą solistką jest Ewa Pobłocka, jedna z najlepszych wykonawczyń Koncertu fortepianowego, która interpretuje ten utwór przez pryzmat wielkiej pianistyki XX w., zupełnie inaczej niż adresat jej dedykacji – Krystian Zimerman. Zresztą i ona współpracowała z kompozytorem. Płytę uzupełnia IV Symfonia, która – pod batutą Jerzego Maksymiuka – nabiera wyjątkowego dramatyzmu. Ten dyrygent ma świetną rękę do twórczości Lutosławskiego.

Polityka 37.2013 (2924) z dnia 10.09.2013; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Lutosławski dramatyczny"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną