Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Wajnberg osobisty

Recenzja płyty: Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, „Mieczysław Weinberg”

materiały prasowe
Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans.

Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans. Kremer należy do ich najwybitniejszych orędowników. W paru słowach dołączonych do płyty deklaruje, że żaden kompozytor poznany w ciągu ostatnich lat nie podziałał na niego tak inspirująco. Najnowszy album zawiera przede wszystkim późne dzieła Wajnberga (taka pisownia jego nazwiska jest w metryce, ale sam dopuszczał i pisownię niemiecką) – cztery Symfonie kameralne z lat 1986–92.

Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, Mieczysław Weinberg, Chamber Symphonies, Piano Quintet, ECM

Polityka 5.2017 (3096) z dnia 31.01.2017; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Wajnberg osobisty"
Reklama