Muzyka

Duet laureatów

Recenzja płyty: Rafał Blechacz, „Bomsori Kim, Fauré, Debussy, Szymanowski, Chopin”

materiały prasowe
Muzyka pełna emocji, wydobytych w pełni, ale przy zachowaniu umiaru.

Francuski neoromantyzm i wczesny impresjonizm, polski neoromantyzm i romantyzm – taki program wybrał na swoją pierwszą płytę nowy znakomity duet: zwycięzca konkursu chopinowskiego z 2005 r. i laureatka II nagrody na ostatnim konkursie im. Henryka Wieniawskiego. To on ją wypatrzył, oglądając w telewizji konkursowe przesłuchania, i zaproponował współpracę; nie tylko nagrali wspólnie płytę (dla Bomsori Kim to debiut w prestiżowej firmie), ale też występują razem na koncertach. Trzeba powiedzieć, że pianista miał doskonałe wyczucie: oboje mają podobny typ muzykalności, dążenie do perfekcji, wielką dbałość o dźwięk. Znakomicie też na siebie wpływają – wydaje się, że ich gra stała się bardziej żywa i intensywna, niż kiedy grają w pojedynkę. Aż trzy sonaty, w tym wczesna Szymanowskiego (to inicjatywa Blechacza, Kim nie grała jej na konkursie), plus nokturn Chopina w transkrypcji Nathana Milsteina – to muzyka pełna emocji, wydobytych w pełni, ale przy zachowaniu umiaru.

Rafał Blechacz, Bomsori Kim, Fauré, Debussy, Szymanowski, Chopin, Deutsche Grammophon

Polityka 7.2019 (3198) z dnia 12.02.2019; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Duet laureatów"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Rynek

Bo zupa była za droga. Domowa przemoc majątkowa

Kto ma pieniądze, ten ma władzę. W polskich domach pieniądze mają z reguły mężczyźni. I wykorzystują to. Tak rodzi się przemoc ekonomiczna.

Adam Grzeszak, Magdalena Kicińska
11.05.2017
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną