Gitarowy kontekst Chopina
Recenzja płyty: Mateusz Kowalski, „Polish Romantic Guitar: Chopin, Bobrowicz, Horecki, Szczepanowski, Sokołowski”
30 marca 2021
Mateusz Kowalski przeplata kompozycje gitarowych mistrzów transkrypcjami Chopinowskich mazurków.
„Córuś moja, dziecię moje…” – śpiewał w „Zemście” Fredry Papkin z gitarą, muzykowali z nią filareci i filomaci, kapitan Ryków grał na niej w „Panu Tadeuszu”. Zapomnieliśmy, że gitara była w czasach romantycznych na ziemiach polskich niezwykle popularnym instrumentem. Mieliśmy znakomitych, wirtuozów w pokoleniu Chopina i nieco od niego starszych lub młodszych uczniów mistrzów hiszpańskich: Maura Giulianiego i Fernanda Sora.
Mateusz Kowalski, Polish Romantic Guitar: Chopin, Bobrowicz, Horecki, Szczepanowski, Sokołowski, NIFC
Polityka
14.2021
(3306) z dnia 30.03.2021;
Afisz. Premiery;
s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Gitarowy kontekst Chopina"