Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Gitarowy kontekst Chopina

Recenzja płyty: Mateusz Kowalski, „Polish Romantic Guitar: Chopin, Bobrowicz, Horecki, Szczepanowski, Sokołowski”

materiały prasowe
Mateusz Kowalski przeplata kompozycje gitarowych mistrzów transkrypcjami Chopinowskich mazurków.

„Córuś moja, dziecię moje…” – śpiewał w „Zemście” Fredry Papkin z gitarą, muzykowali z nią filareci i filomaci, kapitan Ryków grał na niej w „Panu Tadeuszu”. Zapomnieliśmy, że gitara była w czasach romantycznych na ziemiach polskich niezwykle popularnym instrumentem. Mieliśmy znakomitych, wirtuozów w pokoleniu Chopina i nieco od niego starszych lub młodszych uczniów mistrzów hiszpańskich: Maura Giulianiego i Fernanda Sora.

Mateusz Kowalski, Polish Romantic Guitar: Chopin, Bobrowicz, Horecki, Szczepanowski, Sokołowski, NIFC

Polityka 14.2021 (3306) z dnia 30.03.2021; Afisz. Premiery; s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Gitarowy kontekst Chopina"
Reklama