Paszporty POLITYKI

Dominika Knapik i jej taniec wprawiający teatr w ruch

Za co nominowaliśmy Dominikę Knapik

„Za nadawanie za pomocą swoich choreografii niepowtarzalnego charakteru i siły wyrazu spektaklom najciekawszych młodych reżyserów i reżyserek; za to, że uczy ciała myśleć, a myśli – poruszać się” – pisała w uzasadnieniu tej nominacji Anna R. Burzyńska. Zaś Mike Urbaniak argumentował: „Za udowodnienie, że ruch może wprawiać teatr w ruch z siłą, jakiej nieraz brakuje słowu”. Krytycy docenili Dominikę Knapik głównie za jej pracę w teatrze dramatycznym, choreografie do spektakli, m.in. także nominowanej w tym roku do Paszportu POLITYKI reżyserki Eweliny Marciniak („Amatorki” i „Portret damy” z gdańskiego Teatru Wybrzeże oraz „Morfinę” z katowickiego Śląskiego), Igi Gańczarczyk czy Anny Smolar.

„Taniec rozumiem bardzo szeroko. Interesuje mnie niedefiniowanie granic, łączenie ruchu z teatrem i sztukami wizualnymi” – mówiła w filmie zrealizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca.

Czytaj także:
Biogram Dominiki Knapik
Specjalny sondaż Paszportowy

.Pierre Wahcholder/Arch. pryw..
.Pierre Wahcholder/Arch. pryw..
.Kuba Dąbrowski/Arch. pryw..
.Pierre Wahcholder/Arch. pryw..
.Jakub Witchen/Arch. pryw..
.Kuba Dąbrowski/Arch. pryw..
.Pierre Wahcholder/Arch. pryw..
Reklama

Czytaj także

Kultura

Butelki z benzyną w formacie JPG, czyli sztuka protestu

Od kilkunastu lat chodzę na demonstracje dopominające się o prawa kobiet czy mniejszości. Grzecznie już było – mówi grafik Jarek Kubicki, twórca plakatów, które stały się wizualnymi symbolami obecnego protestu.

Jakub Knera
28.10.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną