Paszporty POLITYKI

Daniel Rycharski: Wieś potrzebuje sztuki

Leszek Zych / Polityka
„Nie sądziłem, że uda się zrobić coś wspólnie z mieszkańcami wsi. Ale na wsi jest oczekiwanie na projekty artystyczne” – opowiada Daniel Rycharski.

Pierwszy raz o Danielu Rycharskim, nominowanym do Paszportów POLITYKI w kategorii Sztuki wizualne, zrobiło się głośno, gdy we współpracy z okolicznymi mieszkańcami zrealizował na stodołach, szopach, domach i przystankach autobusowych kilkadziesiąt murali przedstawiających hybrydalne zwierzęta fantastyczne. Wówczas pojawił się w odniesieniu do jego sztuki termin wiejski street-art. Później były kolejne projekty mocno osadzone w realiach podsierpeckiej wsi: Galeria-Kapliczka, multimedialna instalacja odstraszająca dziki z pól uprawnych, triumfalna brama w stylu metaloplastyki na „150-lecie zniesienia pańszczyzny” itd. Szerokim echem odbiła się realizacja osobliwego, grającego ze stereotypami na temat polskiej wsi „Pomnika Chłopa”. Czytaj więcej »

Daniel Rycharski opowiada o swojej pracy, dziełach, które mogą się wydać kontrowersyjne, i o wsi, którą zna od podszewki:

Reklama

Czytaj także

Ja My Oni

To nie są czasy dla wrażliwców

Badania osób wysoce wrażliwych wykazały, że nie tylko silnie reagują one na stosunkowo słabe bodźce zmysłowe, emocjonalne czy społeczne, lecz także szczegółowo, głęboko przetwarzają związane z nimi informacje.

Anna Tylikowska
22.11.2016
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną