Teatr

Ludwig van Hamlet

Recenzja spektaklu: "Hamlet", reż. Jacek Tyski

Siergiej Popow i Aleksandra Liaszenko - Hamlet i Ofelia. Siergiej Popow i Aleksandra Liaszenko - Hamlet i Ofelia. Bartosz Krupa / EAST NEWS
Spektakl jest jednym z serii przygotowywanej na zbliżający się Rok Szekspirowski.

Jacek Tyski, tancerz Polskiego Baletu Narodowego od niedawna próbujący też swoich sił w choreografii, stworzył opowieść ilustrowaną fragmentami różnych utworów Beethovena. Zabieg wydawał się ryzykowny, lecz muzyka ta nadspodziewanie pasuje do akcji. Spektakl koncentruje się na czworgu głównych bohaterach. Aleksandra Liaszenko jest Ofelią delikatną i zalotną, później popadającą raczej w załamanie niż szaleństwo. Hamletem jest bardzo sprawny Siergiej Popow. Partnerują im Magdalena Ciechowicz (Gertruda) i Carlos Martín Pérez (Klaudiusz) – oboje mają partie rozbudowane w stosunku do szekspirowskiego oryginału. Ascetyczną scenografię uzupełniają filmy na wielkim ekranie w tle (np. w scenie szaleństwa Ofelii ukazuje się woda, do której wchodzą kobiece nogi), na nim też rozwiązane jest pojawienie się Ducha Ojca: rozpływający się, zniekształcony obraz męskiej twarzy. Debiut Jacka Tyskiego w dużym spektaklu, mimo niezręczności formalnych (przeładowany I akt), można uznać za udany.

 

Hamlet, choreografia: Jacek Tyski, muzyka: Ludwig van Beethoven, Teatr Wielki-Opera Narodowa

Polityka 42.2013 (2929) z dnia 15.10.2013; Afisz. Premiery; s. 93
Oryginalny tytuł tekstu: "Ludwig van Hamlet"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Kultura

Wojewódzki z Matą o „Patointeligencji” i „Patoreakcji”

Mata, autor „Patointeligencji”, który właśnie opublikował nowy utwór z równie mocnym tekstem: – Społeczną rolą artysty czasami jest wystawienie się na strzał. Ja się czuję z tym dobrze, to zamieszanie czemuś służy.

Kuba Wojewódzki
03.04.2021
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną