Teatr

Pogoń za wielorybem

Recenzja spektaklu: „Moby Dick", reż. Eugeniusz Knapik

Wojciech Śmiłek w roli Ojca Mapple. Wojciech Śmiłek w roli Ojca Mapple. Krzysztof Bieliński / materiały prasowe
Szkoda, że ten majestatyczny spektakl praktycznie nie ma zakończenia.

Wydawałoby się, że „Moby Dick” Hermana Melville’a jest najmniej nadającą się do udramatycznienia powieścią. I rzeczywiście, kompozytor Eugeniusz Knapik napisał dzieło, które przypomina raczej kantatę. Z drugiej strony librecista Krzysztof Koehler nie został wyłącznie przy dziele Melville’a, lecz wydobył biblijne aluzje i powiązania, wprowadzając m.in. dwie postaci kobiece: Hagar, matkę Izmaela, oraz Jezabel, żonę Ahaba. (...)

 

Eugeniusz Knapik, Moby Dick, reż. Barbara Wysocka, Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie

Polityka 27.2014 (2965) z dnia 01.07.2014; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Pogoń za wielorybem"
Reklama