Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Gry z modelem

Recenzja wystawy: Karol Radziszewski, "Backstage"

Model Bartek w studio Model Bartek w studio Bunkier Sztuki, Kraków / materiały prasowe
Sztuka artysty, przez odważne przekraczanie przez nią różnych tabu i odważne podejście do wątku homoseksualizmu, nie pozostawia widza obojętnym.

Rok temu przyznaliśmy Paszport POLITYKI w dziedzinie sztuk wizualnych Karolowi Radziszewskiemu. By ocenić, jak rozwija się jego talent, warto zajrzeć na dużą wystawę do Bunkra Sztuki. Nie jest to retrospektywa, twórca pokazuje przede wszystkim prace powstałe w ostatnich dwu latach, a bodaj najstarszy w ekspozycji jest film „Painters” z 2007 r. Jak przystało na artystę multimedialnego, Radziszewski stosuje bogatą paletę środków wyrazu: filmy i fotografie, rysunki, monumentalną fototapetę, wideoperformance. Tematycznie ekspozycja jest bardziej jednorodna i koncentruje się wokół motywu relacji między artystą a jego modelami, uczestnikami kolejnych artystycznych projektów.

Sztuka artysty, przez odważne przekraczanie przez nią różnych tabu i odważne podejście do wątku homoseksualizmu, nie pozostawia widza obojętnym. A równocześnie twórca prowadzi z widzem inteligentną grę, odwołując się w swych pracach do licznych kulturowych kopii. Słowem, i intelektualnie, i emocjonalnie stanowi wyzwanie, które warto podjąć.

Karol Radziszewski, Backstage, Bunkier Sztuki, Kraków, wystawa czynna do 3 kwietnia br.

Polityka 08.2011 (2795) z dnia 19.02.2011; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Gry z modelem"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
O Polityce

Dzieje polskiej wsi. Zamów już dziś najnowszy Pomocnik Historyczny „Polityki”

Już 24 kwietnia trafi do sprzedaży najnowszy Pomocnik Historyczny „Dzieje polskiej wsi”.

Redakcja
16.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną