Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Na fali

Recenzja wystawy: Paulina Ołowska, Czar Warszawy

Paulina Ołowska, Palimpsest, 2006 r. Paulina Ołowska, Palimpsest, 2006 r. Gertjan von Rooij / materiały prasowe
Artystka wciąga widzów w swój świat jak wir rzeczny.

Ubiegły rok to było pasmo sukcesów. Indywidualne wystawy w prestiżowych salach Kunst­halle w Bazylei i Stedelijk w Amsterdamie, obszerne artykuły o niej w czołowych pismach o sztuce. W stolicy mamy zatem ciąg dalszy. I prawdopodobnie kolejny sukces, jako że artystka wciąga widzów w swój świat jak wir rzeczny. Bo i w jej sztuce wszystko wiruje; zmieniają się środki wyrazu, motywy, punkty spojrzenia. Stała jest tylko świeżość spojrzenia. Tym razem na tytułową Warszawę, która i trwa, i się zmienia.

 

Paulina Ołowska, Czar Warszawy, Narodowa Galeria Zachęta w Warszawie, do 27 kwietnia

Polityka 10.2014 (2948) z dnia 04.03.2014; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Na fali"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Kaczyński się pozbierał, złapał cugle, zagrożenie nie minęło. Czy PiS jeszcze wróci do władzy?

Mamy już niezagrożoną demokrację, ze zwyczajowymi sporami i krytyką władzy, czy nadal obowiązuje stan nadzwyczajny? Trwa właśnie, zwłaszcza w mediach społecznościowych, debata na ten temat, a wynik wyborów samorządowych stał się ważnym argumentem.

Mariusz Janicki
09.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną