Wystawy

Napięcia liryczne

Recenzja wystawy „Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst”

Agnieszka Polska, „Watery Rhymes”, 2014 r. Agnieszka Polska, „Watery Rhymes”, 2014 r. Żak/Branicka / materiały prasowe
Wystawa pokazuje, że poezja jest dziś szczególnie ważna, bo potrafi jak żadne inne medium opowiedzieć naszą rzeczywistość.

W Muzeum Sztuki Nowoczesnej króluje tym razem poezja. Kuratorka nowej wystawy Natalia Sielewicz zaprosiła poetów i artystów wizualnych z Polski i zagranicy. Chodziło o wydobycie subtelnych napięć, które wynikają z zestawienia konkretnych prac wizualnych z poezją: litery-rzeźby Deny Yago są zestawione z lapidarną poezją Julii Szychowiak, polityczna poezja Konrada Góry z wierszami chińskiego robotnika fabryki w Shenzhen. Chodziło o zderzenie konfesyjności i polityczności, o to, jak intymne teksty stają się komentarzem do rzeczywistości. I to się udało. Zagarniają nas te pojedyncze opowieści, prace grają też ciekawie ze starą przestrzenią MSN na Pańskiej – schodzimy do piwnicy zasłanej porysowanymi karteczkami Andrzeja Szpindlera albo musimy się położyć na sanatoryjnym tapczanie pod schodami Barbary Klickiej. Ta wystawa pokazuje też, że poezja jest dziś szczególnie ważna, bo potrafi jak żadne inne medium opowiedzieć naszą rzeczywistość.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, wystawa czynna do 2 kwietnia

Polityka 7.2017 (3098) z dnia 14.02.2017; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Napięcia liryczne"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Kultura

Polscy autorzy plagiatorzy

Dzisiejszy czytelnik potrafi szybko wytropić podobieństwa i oskarżyć o plagiat. Przekonali się o tym kolejni polscy autorzy.

Aleksandra Żelazińska
12.10.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną