Ludzie i style

Nowa odsłona Barbie – krągłe kształty, pełniejsza figura, większa różnorodność

. . mat. pr.
Kultowa Barbie nabiera kształtów. Według niektórych – o 10 lat za późno.

Firma Mattel wreszcie wysłuchała próśb tych, którzy twierdzili, że sylwetka Barbie jest nierealna i nijak się ma do figury przeciętnej kobiety. Firma zdecydowała się wprowadzić na rynek trzy nowe modele lalek: Barbie niskiej, bardzo wysokiej i nieco zaokrąglonej. Do wyboru różne odcienie skóry, kolor oczu i fryzury.

Za zmianami stoi Evelyn Mazzocco, starająca się od 2014 r. odświeżyć wizerunek firmy, która w ostatnich latach notowała duże straty w sprzedaży (w latach 2012–2014 aż o 20 proc.). Miejsce lidera na rynku zabawkarskim zajęło duńskie LEGO. Od 2015 r. Barbie ma zatem więcej kolorów skóry i fryzur po to, by pozostać istotną także dla dziewczynek, które nie wyglądają jak tradycyjna Barbie i wybierają inne zabawki.

Część ekspertów wątpi, by te kosmetyczne – ich zdaniem – zmiany mogły przywrócić popularność 57-letniej Barbie.

Rynek zabawek dla dzieci przechodzi obecnie duże zmiany. Chodzi głównie o wyeliminowanie rozróżnienia ze względu na płeć. Disney Store oznaczył np. ostatnio wszystkie kostiumy na Halloween jako przeznaczone „dla dzieci”, bez wskazania na jedną płeć. Podobne rozwiązania wprowadził też Amazon.

Zmianę Barbie odnotował też magazyn „Time”. Barbie z okładki pyta: „Czy możemy teraz już przestać gadać o moim ciele?”. Możemy?

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kraj

Szkoła bardzo szkodzi. Uczniom, demokracji, światu

Rozmowa z dr. Mikołajem Marcelą o fatalnych skutkach kultywowania XIX-wiecznej formuły szkoły, wychowywaniu do autorytaryzmu i o tym, jak można to zmienić.

Jacek Żakowski
18.09.2021
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną