Ludzie i style

Metrowe rachunki z pubów, czyli tak się bawi „złota” londyńska młodzież

Bogaty z domu absolwent Eton i Oksfordu George Brummell na początku XIX wieku zasłynął z mycia trzewików szampanem. Starają się mu dziś dorównać dzieci współczesnych brytyjskich burżujów.

„Rich Kids of London” – taką stronę można od paru tygodni podziwiać na Facebooku i Instagramie. Fotki pochodzą najczęściej z luksusowych dzielnic Kensington i Mayfair. Młodzi bogacze na tle swoich żółtych lamborghini i złotych bentleyów. Co bardziej zblazowani prezentują, jak używają różowych pięćdziesięciofuntowych banknotów (to niemal 300 złotych) do czyszczenia butów – choć nie wiadomo, ile w tym prawdy, a ile szpanerstwa. 

Złota młodzieżRich Kids of London/FacebookZłota młodzież

„Złota” londyńska młodzież nie boi się kryzysu, nie myśli o zasiłkach ani emeryturach. Stojących w kolejkach przed tanim sklepem odzieżowym „Primark” przy Oxford Street jeden z „rich kids” określił mianem „wieśniaków”. Mimo to w epoce zaciskania pasa bogactwo przyciąga jak magnes. Witryna „rich kids” na Facebooku zdobyła błyskawicznie aż 42 tysięcy polubień.

Internatom najwidoczniej podoba się paragon za drinki z baru ciągnący się na metr, fotki helikopterów i prywatnych odrzutowców z eleganckimi młodymi dziewczynami w mini i srebrnych szpilkach. Dobrze klika się pudełko po chusteczkach jednorazowych z napisem „nienawidzę chorować”, wypchane banknotami o nominale 500 euro.

Popularna jest też wanna pełna butelek szampana – ponoć gotowa do przygotowania kąpieli w tym szlachetnym trunku – można tu uznać, że to pewna kontynuacja wyspiarskiej tradycji – lubił się tak zabawiać król Edward VII (panował w latach 1901–1910). Ten rozpustny syn królowej Wiktorii, który miał w paryskim domu publicznym łoże z królewskim herbem i wielką srebrną wannę do szampańskich igraszek z kurtyzanami.

Podobna do facebookowej witryna na Instagramie ma już 32 tysięcy „followers”. Ludzie uwielbiają podglądać bogaczy. Na niektórych fotkach widać nawet twarze „bogatych dzieciaków”. Pojawiają się dopiski internautów, przeważnie są to docinki takie jak „Żal mi tego młodego ciacha, bo nie może zaznać ani grama normalnego życia!”. Nie brak też zachwyconych wojerystów.

Ogólnoświatowa „Rich Kids of Instagram” ma aż 227 tys. fanów. Tak jak jej brytyjska wersja gromadzi perwersyjnych młodych bogaczy z całego świata i ich wielbicieli. Obie strony nie mogą bez siebie żyć.

To ostentacyjne bogactwo nie powinno nikogo dziwić. Londyn to magnes dla miliarderów z całego świata. Według ubiegłorocznego rankingu „The Sudany Times” mieszka ich tam więcej niż w jakiejkolwiek innej metropolii. Na Londyn przypada 80 miliarderów o łącznym majątku szacowanym na 325 miliardów funtów (drugie miejsce zajmuje Nowy Jork – z 56 miliarderami).

Do Londynu ściągają superbogaci Rosjanie, Azjaci i Arabowie. To miasto, które staje się rajem dla ich rozpuszczonych dzieci. Co ciekawe, stołeczną listę najbogatszych brytyjskich rezydentów otwiera Len Blavatnik, właściciel Warner Music, z majątkiem szacowanym na blisko 14 miliardów funtów.

 

Bath time #rkoi #rich #richkids #knightsbridge #mayfair #chelsea #london #moat #harrods

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Rich Kids Of London (@richkidslondon)

 

#rkoi #rich #richkids #millionaire #billionaire #london #dubai #mayfair #knightsbridge #harrods #chelsea

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Rich Kids Of London (@richkidslondon)

 

Hate being sick! #rkoi #rich #richkids #knightsbridge #mayfair #chelsea #london #moat #harrods

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Rich Kids Of London (@richkidslondon)

 

Gold Bentley ✨ #gold #bentley #rkoi #london #mayfair #knightsbridge #chelsea #harrods #rich #luxury #luxurylife #luxurylifestyle

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Rich Kids Of London (@richkidslondon)

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Diagnoza: borelioza. Ale czy na pewno?

W Polsce mnożą się fałszywe rozpoznania boreliozy. Oraz medycy, rzekomi specjaliści od tej choroby. A także rzekomi chorzy, spanikowani, że padli ofiarą kleszcza.

Paweł Walewski
07.11.2017
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną