Ludzie i style

Mężczyźni w geście solidarności malują paznokcie. Co to za akcja?

Jedno na pięcioro dzieci doznaje przemocy seksualnej, zanim skończy 18 lat.

Elliot Costello, założyciel australijskiej agencji YGAP, wspierającej przedsiębiorców w działaniach edukacyjnych, podczas podróży do Kambodży spotkał Theę, opiekunkę fundacji Hagar International. Mimo dzielącej ich bariery językowej nawiązali więź.

Thea w czasie pożegnania z Elliotem pomalowała jego jeden paznokieć na swój ulubiony kolor: niebieski. Ten gest Costello zapamiętał na długo.

Costello, na co dzień spec od kampanii społecznych, dowiedział się, że jedno na pięcioro dzieci doznaje przemocy seksualnej, zanim skończy 18 lat. I że jednym z takich dzieci była Thea. Postanowił, że zorganizuje akcję, która będzie mobilizować ludzi na całym świecie do zbiórki pieniędzy na rzecz programów prewencyjnych i wychodzenia dzieci z przemocy, organizowanych przez New York Center for Children i World Vision.

Tak narodziła się akcja „Polished Man”.

Dlaczego mężczyźni malują paznokcie?

Nie bez przyczyny clue akcji polega na malowaniu paznokci przez mężczyzn: to właśnie oni są w 90 proc. sprawcami seksualnej przemocy wobec dzieci. A pomalowane paznokcie wzbudzają kontrowersje i dyskusję. Dyskusja prowadzi do zaangażowania, czyli wpłacenia datku.

Do akcji włączyły się znane osobistości. Dziennikarze, politycy, sportowcy, muzyki, gwiazdy kina, m.in. Zac Efron, Chris Hemsworth, Gabriel Macht.

Również kobiety są zachęcane do poparcia kampanii. Pomysłodawcy proszą je o zrobienie sobie zdjęcia z mężczyzną biorącym udział w akcji i opublikowanie w mediach społecznościowych fotografii z opisem: „I prefer a #PolishedMan”.

Kolejna akcja w stylu Ice Bucket Challenge?

Kampania przypomina popularną przed kilkoma laty akcję „Ice Bucket Challenge”. Jej uczestnicy oblewali się lodowatą wodą, wpłacali stosowną kwotę, a następnie nominowali do „zabawy” trójkę znajomych. Pieniądze trafiały do organizacji zajmujących się chorymi na ALS – stwardnienie zanikowe boczne. Inicjatywa była bardzo popularna, dzięki niej fundacja ALS Association w zaledwie sześć tygodni zebrała ponad 115 milionów dol.

Pieniądze przeznaczono nie tylko na pomoc chorym, ale również na badania nad stwardnieniem rozsianym. Zaledwie kilka tygodni temu świat obiegła informacja, że naukowcy z „Project MinE” – dofinansowanego przez ALS Association – odkryli prawdopodobną sekwencję genetyczną, odpowiadającą za podatność na tę chorobę.

Czy kampania „Polished Man” stanie się równie popularna? Miejmy taką nadzieję.

#PolishedManInstagram#PolishedMan
#PolishedManInstagram#PolishedMan
#PolishedManInstagram#PolishedMan
#PolishedManInstagram#PolishedMan
Więcej na ten temat
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ja My Oni

Jak komunikować swoje potrzeby

Jak wyrazić swoje potrzeby, aby inni je uwzględniali.

Anna Dąbrowska, Anna Dobrowolska
06.02.2018
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną