Ludzie i style

Telewizor - więcej niż telewizja

mat. pr.
Internet i rozwój technologii cyfrowych nie tylko zmieniły sposób w jaki pracujemy, robimy zakupy, komunikujemy się, ale przyniosły także wiele nowych możliwości w zakresie dostępu do wiedzy czy rozrywki. Nowe sposoby korzystania z treści sprawiają, że słowo telewizor nabiera nowego znaczenia.

Jeszcze kilka lat temu wiele osób rozważało zmianę stylu życia i rezygnację z posiadania telewizora. Dziś dla części z nich nie jest to już takie oczywiste. Powód jest prosty – obecnie telewizor to coś więcej niż telewizja. Internet otworzył nas na nowe sposoby dostępu do treści i uniezależnił od klasycznej telewizyjnej ramówki. Dzięki serwisom VoD (eng. Video On Demand; wideo na żądanie), takim jak Netflix, HBO GO czy polski player.pl możemy oglądać co i kiedy chcemy na własnych zasadach. A chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że filmy i seriale najlepiej ogląda się na dużym ekranie i w wysokiej jakości obrazu. Dowody? Samsung, jeden z największych graczy w branży sprzedał w pierwszym półroczu tego roku najwięcej telewizorów od 6 lat, a większość z nich można podłączyć do Internetu.

Firma od wielu lat przeznacza duże środki na innowacje w telewizorach i ma tego realne efekty. W skali globalnej Samsung zakończył pierwsze półrocze z ponad 30 proc. udziałem w rynku telewizorów, co jest najlepszym wynikiem od 2013 roku[1]. W Polsce, po pierwszym półroczu br. firma jest liderem zarówno w ujęciu ilościowym (ponad 25 proc.), jak i wartościowym (ponad 32 proc.)[2]. Polacy nie tylko chętnie kupują sprzęt koreańskiego giganta ale także chętnie go rekomendują. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia[3] wynika, że telewizor Samsung poleciłoby 67 proc. Polaków w wieku 18-65 lat.

Dziś telewizor należy traktować jako nowoczesną platformę domowej rozrywki, która ma spełniać potrzeby wszystkich użytkowników.mat. pr.Dziś telewizor należy traktować jako nowoczesną platformę domowej rozrywki, która ma spełniać potrzeby wszystkich użytkowników.

Niektórzy z nas pewnie jeszcze pamiętają czasy kiedy wieczorem cała rodzina zasiadała przed telewizorem, aby obejrzeć wiadomości, wieczorynkę czy kolejny odcinek serialu. I chociaż miało to swój urok, zupełnie nie pasuje do współczesnego stylu życia. Czas stał się jednym z najcenniejszych zasobów jakim dysponujemy i nie lubimy go marnować. Jako użytkownicy elektroniki jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i coraz odważniej stawiamy nowe wyzwania przed producentami sprzętu.

Wygrywają ci, którzy są w stanie zaprojektować technologie zintegrowane, łączące zdobycze (ale i wyzwania) różnych produktów i usług w ramach kompletnego ekosystemu. Wspomniany już Samsung ciągle podnosi poprzeczkę. W 2018 roku na rynek trafił pierwszy telewizor QLED 8K tego producenta, który nie tylko zaoferował nieosiągalną dotychczas rozdzielczość, ale rozwiązał także problem jakości treści. Sztuczna inteligencja, mocny procesor i skalowanie obrazu do rozdzielczości bliskiej 8K przenoszą widzów na zupełnie nowy poziom wrażeń wizualnych. Co ważne nie ma znaczenia czy materiał pochodzi z Internetu, czy jest to telewizja cyfrowa, konsola do gier czy też własne nagrania[4] - różnica jest widoczna gołym okiem.

Dziś telewizor należy traktować jako nowoczesną platformę domowej rozrywki, która ma spełniać potrzeby wszystkich użytkowników. W zależności od okoliczności duży ekran telewizora z podłączonym soundbarem zastępuje nam kino i przenosi nas do filmowego świata, staje się nośnikiem wspomnień, gdy wraz z bliskimi oglądamy zdjęcia z wakacji, lub może być niezastąpionym towarzyszem podczas samotnych gamingowych wieczorów.

[1] Według danych IHS Markit; 21 sierpnia 2019 r. oraz informacji serwisu Business Korea.

[2] W oparciu o raporty dot. sprzedaży detalicznej międzynarodowej firmy badawczej; za okres styczeń 2017 – lipiec 2019.

[3] Omnibus CAWI przeprowadzony przez ARC Rynek i Opinia, próba N= 1000 Polaków w wieku 18-65 lat, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania i region GUS, sierpień 2019.

[4] Efekty mogą się różnić w zależności od typu materiałów oraz ich formatu. Skalowanie może nie działać na materiały przesyłane z komputera oraz w niektórych przypadkach przy włączonym Trybie Ambient lub Gra

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Wiedza nastolatków o seksie przypomina średniowieczną mapę świata

„Seks domaciczny” to nieprzypadkowe przejęzyczenie. Polskie nastolatki nie za bardzo wiedzą, jaki organ do czego służy.

Joanna Cieśla
11.08.2015
Reklama