Ludzie i style

Jak nosić tęczowe skarpetki z dumą? Na każdym kroku być sobą!

Materiały klienta
Właśnie rozpoczęliśmy Pride Month, ustanowiony celem upamiętnienia nowojorskich zamieszek Stonewall w 1969 r. Od tego roku, już ponad 50 lat, trwa walka o prawa osób LGBT+.

Tymczasem Polska po raz kolejny ląduje na ostatnim miejscu rankingu jako najbardziej homofobiczne państwo w Unii Europejskiej. Polski biznes nieśmiało reaguje na ten kryzys. Asekurancka polityka nie nakłania korporacji i przedsiębiorców do ujawniania odważnych stanowisk publicznych. Czy znajdziemy wyjątki od tej reguły?

Many Mornings to łódzki producent skarpetek nie do pary, tj. takich, w których lewa skarpetka różni się od prawej. To rodzinny kapitał, związany z dziewiarskimi i tekstylnymi tradycjami regionu łódzkiego, który nie uległ pokusie delegowania produkcji na Bliski lub Daleki Wschód. Dzięki temu udaje się zachować kontrolę nad jakością produktu i etyką zatrudnienia. Niemniej, ważne w życiu firmy są także inne wartości. Many Mornings to kolorowe skarpetki, które same w sobie konotują różnorodność. Dlatego inkluzywna komunikacja jest jednym z najważniejszych drogowskazów w codziennych działaniach.

„Skarpetki nie do pary - lewa inna niż prawa - dobrze wiedzą, że piękna całość składa się z różnych elementów. Na co dzień celebrujemy różnorodność: chcemy tworzyć świat, w którym każdy będzie czuł się dobrze sam ze sobą – mówi Maciek Butkowski, EO & CoFounder Many Mornings - Co roku wspieramy ponad 20 organizacji pozarządowych, dlatego teraz - gdy Polska po raz kolejny znalazła się na ostatnim miejscu w UE w rankingu badającym poziom równouprawnienia osób nieheteroseksualnych - na naszej liście nie mogło zabraknąć NGO wspierających społeczność LGBT+. Kolorujemy stopy już w 28 krajach na świecie, ale to właśnie Polska, gdzie pracujemy i produkujemy skarpetki zajmuje ważne miejsce w naszym sercu.”

Many Mornings to kolorowe skarpetki, które same w sobie konotują różnorodnośćMateriały klientaMany Mornings to kolorowe skarpetki, które same w sobie konotują różnorodność

Wobec powyższych, czerwiec - miesiąc dumy - jest bardzo ważnym okresem w życiu firmy. Kolorowe skarpetki dumnie wkroczyły w Pride Month - odmalowując na tęczowo nie tylko swoje logo, ale także serca i stopy swoich użytkowników. Wszystko za sprawą nowego wzoru skarpetek z tęczą Over The Rainbow. 20% z jego sprzedaży wesprze Stowarzyszenie matek, ojców i sojuszników osób LGBTQIA "My, Rodzice" i Stowarzyszenie Grupa Stonewall. Wspólnie z NGO firma przeprowadzi warsztaty nt. inkluzywnego języka dla swoich pracowników, a także stworzy cykl filmów edukacyjnych dla uczniów, rodziców i nauczycieli, wspierających społeczne włączenie osób LGBT+.

Na świecie każdego poranka pielęgnowane są wspólnoty, które równorzędnie traktują wiele jednostkowych głosów. Choć wiele jest jeszcze do zrobienia, to podróż w stronę lepszej demokracji trwa. Tymczasem poranki w Polsce nadal zasnuwa mgła homofobii. Standardem globalnych korporacji jest spoglądanie na tęczę z zachwytem, ale standardem dla polskich firm wciąż jest asekuranckie wycofywanie się w mroki nocy. Many Mornings chce, by także nad Wisłą zaświeciło słońce, a codzienność była widziana przez pryzmat różnorodności.

Ogłoszenie premiery nowego wzoru skarpetek Over The Rainbow wyraża więc ambicję, by zostać częścią symbolicznej reprezentacji osób LGBT+ w dyskursie publicznym. Dofinansowanie projektów edukacyjnych prowadzonych przez organizacje pozarządowe kwotą kilkudziesięciu tysięcy złotych pomoże pokolorować poranki młodych osób przeżywających trudności ze względu na brak akceptacji środowiskowej i wykluczenie społeczne. Zmiana współczesnego świata polega także na zmianie języka wizualnego, dlatego w czerwcu logo Many Mornings zmienia kolory na tęczowe, a produkty będą prezentowane przez homoseksualne modelki i modeli.

Przede wszystkim jednak cała nadzieja tkwi w edukacji - w uświadamianiu, że bycie sobą to piękne uczucie! Dlatego w czerwcu Many Mornings organizuje wewnętrzne warsztaty firmowe, dzięki którym pracownicy i założyciele marki będą mogli przyjrzeć się inkluzywnym praktykom w codziennej komunikacji. Zmianę warto zaczynać od siebie!

Materiał przygotowany przez manymornings.com

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ludzie i style

Wszechobecny Krzysztof Stanowski. Jak wyjaśnić ten fenomen?

Wyrósł najwyraźniej na pierwszego dziennikarza w Polsce, którego koniecznie trzeba przekonać do swoich racji. Bo można się ze Stanowskim nie zgadzać, ale „trzeba go szanować”.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk
13.06.2021
Reklama