Pierwsze sztuczne życie

Narodziny Synthii
Dziś cały naukowy świat, a więc i media, mówią tylko o jednym: stworzyliśmy sztuczne życie! Ile w tym prawdy, a ile przesadnej euforii?
Z bakterii M. mycoides wysyntetyzowano DNA i to sztuczne DNA wszczepiono innej bakterii, która przejeła cechy tej pierwszej
Science/AAAS

John Craig Venter lubi gościć na pierwszych stronach gazet. A ponieważ nie jest celebrytą ani politykiem, ściąga na siebie uwagę prowokacyjnymi odkryciami naukowymi. Trzy lata temu był pierwszym człowiekiem, który poznał sekwencję własnego DNA – właśnie genetyka i ukryte w niej tajemnice to konik tego 64-letniego lekarza, niedoszłego surfera i kombatanta wojny w Wietnamie.

Tym razem jego zespół stworzył nową bakterię, a mówiąc dokładniej: komórkę, która może tak funkcjonować jak żywy organizm, choć jej pracą steruje sztuczny genom.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.