Jak ludzie głosują?
Zwykle kierując się powierzchownością kandydatów.

 

RichieC/Flickr CC by SA

Kolejka do głosowania

Do takich wniosków dochodzą badacze z University College w Londynie i Pronceton University w USA, którzy są autorami artykułu na ten temat w czerwcowym wydaniu czasopisma Journal of Nonverbal Behavior. Przebadali oni dostępną literaturę dotyczącą generalnych preferencji wyborczych obywateli Europy i Stanów Zjednoczonych, a także wyniki wielu naukowych, psychologicznych badań tego problemu i doszli do zaskakujących wniosków. Otóż zwłaszcza słabiej wykształcone osoby, czerpiące wiedzę o kandydatach i ich programach głównie z telewizji, przy podejmowaniu decyzji na kogo będą głosować w wyborach kierują się przede wszystkim powierzchownością i fizyczną atrakcyjnością kandydatów.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną