Nauka

Żegnajcie usterki

Koniec epoki analogowej

Piotr Socha / Polityka
Właśnie skończyła się epoka telewizji analogowej. Batalia o przyszłość telewizji i mediów w cyfrowym świecie dopiero jednak się rozpoczyna. Obowiązuje w nim jedna zasada – kto nie maszeruje, ten ginie.
Piotr Socha/Polityka

Operacja rozpoczęła się jesienią ub.r., pierwsze analogowe nadajniki telewizyjne zostały wyłączone w Lubuskiem, ostatnie zamilkną 23 lipca. Sceptycy obawiali się, że powstanie chaos podobny do tego, jaki dziś towarzyszy wprowadzaniu ustawy śmieciowej, gdy niedoinformowani widzowie odkryją nagle, że ich odbiorniki zamilkły. Polacy pod wodzą ministra cyfryzacji i administracji Michała Boniego przeszli jednak cyfrowy Rubikon bez większych problemów, a w nagrodę zyskali możliwość oglądania za darmo 18 programów.

Polityka 29.2013 (2916) z dnia 16.07.2013; Nauka ; s. 52
Oryginalny tytuł tekstu: "Żegnajcie usterki"
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kultura

TikTok – nowa fabryka hitów

Najpierw przenieśli się tu odbiorcy, widząc w tym miejsce dla żywej muzyki. Za nimi ruszyli twórcy – ostatnio Abba. I wydawcy, wyczuwając nową fabrykę hitów. Miejsce MTV zajął TikTok.

Michał R. Wiśniewski
21.09.2021