Pytania w zarodku

Embriolog Magdalena Żernicka-Goetz – przyszła noblistka?

Profesor Magdalena Żernicka-Goetz Profesor Magdalena Żernicka-Goetz Archiwum
Odkrycia prof. Magdaleny Żernickiej-Goetz z Cambridge obalają dogmaty dotyczące najwcześniejszego okresu rozwoju człowieka.
Zarodek ludzki. Obraz USGMica Stocklmages/PantherMedia Zarodek ludzki. Obraz USG

Co dzieje się w pierwszych dniach od zapłodnienia? Skąd się biorą różnice w komórkach embrionu? Jak przenieść techniki hodowli in vitro zarodków myszy na zarodki ludzkie? Profesor Magdalena Żernicka-Goetz z Cambridge University w Wielkiej Brytanii ma dar stawiania dobrych pytań. Była pierwszą Polką, która została profesorem na tej renomowanej uczelni. – Zajmuję się dziedziną, która jest podobna do odkrywania nowych planet – mówi. – Jest jeszcze tyle zagadek, które warto rozwiązać!

Polityka 1.2017 (3092) z dnia 27.12.2016; Nauka; s. 120
Oryginalny tytuł tekstu: "Pytania w zarodku"

Nie każdy archeolog to Indiana Jones

Popkulturowy obraz archeologa awanturnika umacnia przekonanie, że ich głównym zadaniem jest odkrywanie skarbów. Ten fałsz fatalnie odbija się na wiedzy o przeszłości.

Agnieszka Krzemińska